• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت
5/5 - (1 امتیاز)

مهاجرت به خارج از کشور به منظور ادامه تحصیل یکی از تصمیم‌های بزرگی است که هر فردی می‌تواند در طول زندگی خود بگیرد. از یک طرف، این یک فرصت تغییر دهنده زندگی است که فقط در طول سال‌های تحصیل در دانشگاه به دست می‌آید. از سوی دیگر، قدم گذاشتن در یک مسیری است که انتهای آن برای هر فردی ناآشنا است. در این مسیر برای دانشجویان رشته‌ی انسانی یکی از حساس‌ترین تصمیم‌ها انتخاب یکی از بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت است تا بتوانند هم در مسیر علایق خود قدم بردارند و هم آینده خوبی را بعد از بازگشت به کشور و یا تصمیم به ماندن در کشور مورد نظر برای خود رقم بزنند.

با انتخاب خارج از کشور برای ادامه تحصیل شما عزیزان دری به روی دنیایی از امکانات جدید باز می‌کنید که روی تمام بخش‌های زندگی شما تاثیر خواهد گذاشت. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در خارج از کشور آشنایی با فرهنگ جدید، یادگیری  و تقویت مهارت‌های زبانی و کسب تجربه‌های نوین است که همگی دیدگاه شما را نسبت به جهان تغییر خواهد داد. از نظر آینده شغلی نیز حدود 97 درصد دانشجویان بین‌المللی  در عرض 12 ماه پس از فارغ‌التحصیلی شغل مورد نظر خود را با حقوقی به نسبت بیشتر از همتایان خود در داخل کشور پیدا می‌کنند و مهم‌تر از همه اینکه تحصیل در خارج از کشور به شما قدرت مدیریت، ارتباطات بین فرهنگی، سازگاری و موارد دیگر را می‌آموزد.

شاید برای شما عزیزان این سوال پیش آید که دقیقاً محبوب‌ترین رشته‌های علوم انسانی در بین دانشجویان بین‌المللی چیست و در نهایت چه مشاغلی را می‌توان بعد از اتمام تحصیل انتخاب کرد، برای دریافت پاسخ سوالات خود در ادامه مقاله با ما همراه باشید چرا که قرار است به ذکر برخی از بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت و فرصت‌های شغلی مربوط به آنها بپردازیم، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

تحصیل در رشته روابط عمومی

رشته روابط عمومی یا Public Relations که به اختصار PR نیز گفته می‌شود  از جمله رشته‌های مهم و تاثیرگذار در آینده جامعه و کشور است از این رو می‌توان آن را یکی از بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت به حساب آورد چرا که قوی‌تر کردن ارتباطات نه تنها در ایران که در کل جهان یک نیاز اساسی به شمار می‌رود که در حیطه فعالیت این رشته تحصیلی است.

این رشته در واقع یک سیستم رسانه‌ای است که از طریق آن شرکت‌ها یا ارگان‌ها روابط خود را با افراد جامعه تنظیم و در جهت مثبت تغییر می‌دهند. کسب‌وکارهای مختلف از استراتژی‌های مختلف رشته روابط عمومی برای درک مشتریان، شرکا، رقبا و حتی تامین‌کنندگان خود استفاده می‌کنند.

در کل می‌توان فعالیت‌های رشته روابط عمومی را به دو دسته تبلیغ برند و محافظت از وجهه برند تقسیم کرد. افراد علاقه‌مند به این رشته تحصیلی بایستی از یکسری ویژگی‌های اولیه از جمله مهارت‌های بازاریابی خوب، روحیه متقاعد کننده، مهارت‌های ارتباطی قوی، توانایی‌های تحقیقاتی عالی، خلاقیت بالا، مهارت‌ نوشتن، توانایی‌های برقراری روابط بین فردی خوب برخوردار باشند.

 فعالیت‌های تبلیغاتی که از سوی یک کارشناس روابط عمومی انجام می‌گیرد به افراد و یا سازمان‌های شرکتی کمک می‌کند تا ارتباط مثبتی با مردم برقرار کرده و از سوی دیگر برند مورد نظر را به خوبی به مردم معرفی می‌کند. در کل روابط عمومی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، مکان‌ها و سایر اشکال رسانه‌های محلی کمک می‌کند تا تصویر برندها تقویت شود.

مشاغل مرتبط با رشته روابط عمومی از گروه علوم انسانی

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روابط عمومی در حیطه‌های شغلی مختلفی می‌توانند مشغول به کار شوند، به ویژه امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکارهای مجازی اهمیت این رشته دو چندان شده است. یک کارشناس روابط عمومی می‌تواند با حمایت از برند در مواقع بروز بحران از جمله دسیسه‌های رسانه‌های منفی، به خطر افتادن برند و محصول مورد نظر، وجود تقلب و … دفاع کند.

از جمله مسئولیت‌های کارشناسان روابط عمومی می‌توان به شرکت در گفتگوهای روزانه با صاحبان مشاغل و مخاطبان هدف، صحبت با سهامداران، رسانه‌ها، مصرف کنندگان، واسطه‌ها و هر طرفی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با خدمات یا کالاهای شرکت درگیر است اشاره کرد. یک کارشناس روابط عمومی باید از روندها، تقاضاهای صنعت و سایر فعالیت‌های اقتصادی که ممکن است بر روابط مشتری با مردم تأثیر بگذارد آگاه باشد.

به دلیل تنوع فعالیت‌ها در زمینه روابط عمومی، این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به شاخه‌های تخصصی‌تر تقسیم می‌شود که از جمله شاخه‌های این رشته تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت و یا برنامه‌ریزی روابط رسانه‌ای
  • مدیریت روابط اجتماعی
  • نوشتن سخنرانی
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی
  • کارشناس بازار یابی
  • برنامه ریزی یا سازمان دادن رویدادها
  • ارتباطات مالی
  • تولید کننده محتوا
  • مدیریت بحران

از نظر میزان درآمد افراد شاغل در رشته روابط عمومی بد نیست بدانید که، کارشناسان روابط عمومی در صورت داشتن سابقه و تجربه فعالیت درآمد کاملا مناسبی از حدود 40000 تا 80000 دلار در سال کسب می‌کنند.

از جمله دانشگاه‌های برتر جهان برای تحصیل در رشته روابط عمومی می‌توان به دانشگاه بورنموث انگلستان، دانشگاه تامپسون ریورز در کانادا و دانشگاه بین المللی فلوریدا در ایالات متحده اشاره کرد.

مراحل مهاجرت تحصیلی در رشته روابط عمومی

  • انتخاب کشور و کالج و یا دانشگاه مورد نظر
  • بررسی شرایط پذیرش در دانشگاه مورد نظر
  • بررسی ددلاین دانشگاه یا کالج مورد نظر به منظور ارسال به موقع درخواست
  • ارسال فرم درخواست که به صورت آنلاین در اختیار است.
  • اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه مورد نظر در صورت دریافت پذیرش
  • سفر به کشور مورد نظر پس از اخذ ویزا و قبل از شروع کلاس‌ها

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی در رشته روابط عمومی از کشور مورد علاقه‌تان کافیست به موسسه مهاجرتی ….. مراجعه نموده و از راهنمایی‌های کارشناسان ما در این زمینه بهره ببرید.

تحصیل در رشته روانشناسی در خارج از کشور

رشته روانشناسی نیز یکی دیگر از بهترین رشته‌های علوم انسانی برای مهاجرت به حساب می‌آید که به مطالعه ذهن و رفتار و درک عملکرد مغز و فرآیندهای ذهنی می‌پردازد.

از جمله معیارهای اصلی واجد شرایط بودن یا شرایط ورود به تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توان به مواردی چون  کسب 60% نمره در امتحان متوسطه بالاتر و کسب نمره آیلتس حداقل  6.0 اشاره کرد. برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد نیز ارائه مدرک لیسانس ( یک دوره 4 ساله) و نیز ارائه مدارکی دال بر حداقل 1 سال تجربه حرفه‌ای در این زمینه برای برخی از موسسات الزامی است.

از جمله بهترین کشورها و دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در خارج از کشور می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، برکلی کالیفرنیا در آمریکا، دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، UCL، king college انگلستان، دانشگاه‌های ملبورن، سیدنی، New South Wales استرالیا اشاره کرد.

از جمله مشاغلی که بعد از فارغ التحصیلی از رشته روانشناسی می‌توان در آنها فعالیت کرد عبارتند از:

  • فعالیت به عنوان روانشناس در حوزه تخصصی مربوطه،  از جمله روانشناس بالینی، روانشناس عصبی، روانشناس ورزشی و … .
  • فعالیت به عنوان یک مشاور یا درمانگر در کلینیک‌ها یا مراکز توانبخشی
  • پرداختن به تحقیق و پژوهش در زمینه روانشناسی.
  • تدریس به عنوان مدرس و یا استاد روانشناسی.
  • با درک عمیق روش‌های کار مغز انسان، می‌توان در تبلیغات و تاکتیک‌های بازاریابی کسب‌وکارها ارزش زیادی به کسب‌وکارها اضافه کرد.

تحصیل در رشته روزنامه نگاری در خارج از کشور

در نسل‌های گذشته، به دلیل دسترسی ما تنها به روزنامه‌ها و رادیوها فعالیت روزنامه‌نگاران تنها به همین دو بستر محدود می‌شد ولی در دنیای امروز روزنامه‌نگاری تنها به چاپ و رسانه محدود نشده و ما امروزه  به تلویزیون، اینترنت، تلفن همراه و انواع شبکه‌های اجتماعی و مجازی دسترسی داریم بنابراین حوزه فعالیتی محصلان این رشته تحصیلی گسترش یافته و جذابیت بیشتری یافته است.

در خارج از کشور رشته روزنامه‌نگاری به صورت لیسانس روزنامه نگاری، لیسانس ارتباطات، لیسانس ارتباطات جمعی و موارد مشابه و در یک دوره سه و یا چهارساله ارائه می‌شود. شما عزیزان می‌توانید بهترین دانشگاه‌های مربوط به رشته روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی را در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، استرالیا، مالزی، کانادا، اسپانیا، نیوزلند و … پیدا کنید، کافیست در این مسیر با افراد متخصص از موسسه مهاجرتی ….. مشورت داشته باشید تا با انتخاب یکی از بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت و نیز انتخاب بهترین کالج آینده خوبی را برای خود رقم بزنید.

فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی در رشته روزنامه نگاری

شغلتوضیحات شغل
مدیر بازاریابی محتوااجرای برنامه‌های جامع ارائه محتوا، از جمله محتوای چاپی، ویدیویی، صوتی و سایر اشکال محتوا، مسئولیت اصلی یک مدیر بازاریابی محتوا است.
روزنامه‌نگاریک روزنامه نگار اساساً به تنهایی کار می‌کند (به صورت آزاد). آنها همچنین ممکن است برای روزنامه، رادیو یا تلویزیون نیز کار کنند.
مدیر رسانه‌های اجتماعیاین فرد اساساً یک شرکت را در کانال‌های مختلف به عنوان صدای برند نمایندگی می‌کند و همچنین به همه نظرات پاسخ می‌دهد، کمپین‌ها را جمع آوری کرد و محتوا تولید می‌کند.
متخصص روابط عمومیهدف این متخصص‌ها این است که به عنوان یک فرد در تعامل با کارفرما و مردم عمل کنند. آنها روابط خوبی با مشتریان برقرار می‌کنند و سعی می‌کنند مشتریان را برای طولانی مدت حفظ کنند.
عکاس خبرنگارانعکاسان مسئول نوشتن وبلاگ‌ها و مقالات در مورد عکس‌هایی هستند که برای هر مجله یا بروشور گرفته‌اند. آنها به طور مستقل یا برای شرکت خاصی کار می‌کنند.

از نظر میزان درآمد در رشته روزنامه نگاری بایستی بدانید که پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، می‌توانید انتظار درآمد متوسط 50000 دلار در سال را داشته باشید.

مراحل مهاجرت تحصیلی در رشته روزنامه نگاری

قبل از درخواست، باید شرایط یا الزامات صریح کالج یا دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید. روند پذیرش برای تضمین پذیرش در خارج از کشور در رشته روزنامه نگاری و ارتباطات به شرح زیر است:

  • تکمیل تحصیلات متوسطه با نمره مورد قبول
  • اخذ نمره قبولی و مدرک زبان مطابق با درخواست دانشگاه مورد نظر
  • اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • جمع آوری مدارک معتبر مورد نیاز برای ویزای دانشجویی.
  • سفر به کشور مورد نظر بعد از تایید مدارک و پرداخت شهریه دانشگاه و دوره انتخابی در دانشگاه مقصد.

تحصیل در رشته فلسفه در خارج از کشور

فلسفه یکی از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین رشته‌ها در بین بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت است که توسط یونانیان باستان در قرن ششم قبل از میلاد پایه‌گذاری شده است. رشته تحصیلی فلسفه به مطالعه سؤالات اساسی مربوط به ماهیت دانش، اخلاق، ارزش‌ها، واقعیت، عقل و خدا می‌پردازد.

با انتخاب تحصیل در رشته فسلفه در خارج از کشور دانشجویان علاوه بر آشنایی با اندیشه‌ها و نظریات مختلف فلاسفه از سراسر جهان، با محیط جدید آشنایی پیدا کرده و مهارت‌های ارتباطی و مذاکره‌ای خوبی کسب خواهند کرد. بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فلسفه آمریکا، انگلیس و کانادا است. بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته فلسفه به دلیل مهارت‌های تحلیلی که در حین تحصیل کسب می‌کنند، در مشاغل روزنامه‌نگاری، تجارت و صنایع مالی استخدام می‌شوند.

رشته حقوق برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

رشته حقوق در زمره بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به شمار می‌رود و فارغ التحصیلان این رشته در سراسر دنیا از حقوق و مزایای بالایی برخودار هستند، با انتخاب این رشته برای تحصیل در خارج از کشور می‌توانید فرصت‌های شغلی و مهارت‌های زبانی خود را ارتقا ببخشید و نیز با سیستم حقوقی کشورهای مختلف آشنا شوید.

معمولاً قوانین حاکم بر هر جامعه با توجه به کشور متفاوت است و از طرفی این قوانین نیز در طول زمان تغییر می‌کند تا نگرش‌های در حال تغییر جامعه را منعکس کندريال شما عزیزان با تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور، دیدگاه گسترده‌تری از حقوق و به طور کلی از زندگی به دست خواهید آورد.

بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان جزء بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق هستند که از جمله این کشورها می‌توان به انگلیس، آمریکا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، استرالیا، و سنگاپور اشاره کرد.

دانشگاه‌های  استنفورد، نیویورک، هاروارد در ایالات متحده، دانشگاه کمبریج و آکسفورد انگلستان، دانشگاه ملبورن استرالیا، UCL، بریتانیا، دانشگاه ملی سنگاپور و KU Leuven بلژیک در گروه بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در رشته حقوق هستند.

شرایط و مراحل ورود به تحصیل حقوق در خارج از کشور

در برخی از کشورها مانند انگلستان، نیوزلند و استرالیا، شما می‌توانید تحصیل در رشته حقوق را بلافاصله پس از پایان دوره متوسطه شروع کنید و این امر برای دانشجویان خارج از کشور نیز صدق می‌کند. ایالات متحده و کانادا برنامه‌های حقوقی را در مقطع کارشناسی ارائه نمی‌دهند و همه دانشجویان باید قبل از ورود به دانشکده حقوق، مدرک لیسانس داشته باشند. پس از اتمام تحصیل نیز برای آغاز کار در حوزه وکالت نیاز به شرکت در دوره‌های وکالت را خواهید داشت.

رشته مددکاری اجتماعی برای تحصیل در خارج از کشور

مددکاری اجتماعی یکی از مهم‌ترین رشته‌های دانشگاهی است که موجب توسعه و پیشرفت جامعه، مسئولیت‌پذیری، عدالت اجتماعی، توانمندسازی و رفاه همه مردم می‌شود. رشته مددکاری اجتماعی یک رشته همه جانبه است که به سیاست، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، روانشناسی و موارد دیگر نیز ارتباط پیدا می‌کند.

از آنجائیکه هر کشوری ساختارها و چالش‌های خاص خود را در مورد رفتار و مقررات با شهروندان خود دارد پس با مطالعه مددکاری اجتماعی در خارج از کشور، دانشجویان در معرض رویکردهای مختلف به موضوعات اصلی در سراسر جامعه قرار می‌گیرند و تجربیات عملی ارزشمندی را به دست می‌آورند که می‌توانند در حرفه و تخصص خود اعمال کنند. بسته به محیط کار و جمعیتی که مددکاران اجتماعی با آنها سرو کار دارند ( از جمله کودکان، خانواده، مدارس و … ) میزان درآمد و وظایف شغلی‌شان متغیر است.

از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مددکاری اجتماعی می‌توان کانادا، انگلستان و استرالیا را نام برد، البته داشتن حداقل نمره زبان آیلتس 7 نیز از دیگر شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی و به دنبال آن ویزای کاری این کشورها است.

رشته علوم سیاسی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

علوم سیاسی به دلایل زیادی یکی از بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت است، با ادامه تحصیل در این رشته شما در مورد تاریخ ملت‌های مختلف یاد گرفته و شروع به فکر کردن در مورد آنچه ما برای آینده کشور نیاز داریم می‌کنید. از جمله مشاغل مرتبط با رشته علوم سیاسی می‌توان به کار در زمینه‌های شهرداری، منابع انسانی، مشاوره حرفه‌ای و تحقیقات اشاره کرد.

از بهترین دانشگاه‌ها برای رشته علوم سیاسی می‌توان به دانشگاه آکسفورد، کمبریج و دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن اشاره کرد، در صورت تمایل به ادامه تحصیل در  کشورهایی غیر از کشور اروپایی، دانشگاه‌های استرالیا و دانشگاه‌های توکیو و دانشگاه ملی سنگاپور در آسیا نیز مقاصد خوبی برای تحصیل در رشته علوم سیاسی در خارج از کشور هستند.

رشته جامعه شناسی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

به عنوان یک دانشجوی جامعه شناسی، از شما انتظار می‌رود که جوامع انسانی را با همه تنوع باور نکردنی آنها مشاهده و مطالعه کنید و اینکار تنها از طریق مهاجرت تحصیلی به کشوری دیگر امکانپذیر خواهد بود تا با فرهنگ و جامعه‌ای غیر از جامعه خود آشنا شوید. از جمله کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل در رشته جامعه شناسی انگلستان، کره جنوبی و ایتالیا است. متاسفانه این رشته در ایران بازار کار خوبی ندارد ولی در صورت اخذ پذیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی امکان اخذ ویزای کاری پس از اتمام تحصیل در این رشته وجود خواهد داشت.

رشته اقتصاد برای تحصیل در خارج از کشور

اقتصاد مجموعه وسیعی از فعالیت‌های تولیدی، مصرفی و مبادله‌ای متقابل است که به تعیین نحوه تخصیص منابع کمیاب کمک می‌کند. اقتصاد یکی از بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت است ولی شرایطی نیز برای اپلای در این رشته وجود دارد. درخواست اپلای از برترین دانشگاه‌های دنیا در رشته اقتصاد بسیار بالاست از این‌رو نیاز است تا رزومه تحصیلی قوی با نمرات بالا در دروس ریاضی و آمار ارائه دهید تا احتمال قبول درخواست شما افزایش یابد.

بیشترین اپلای در رشته اقتصاد در مقطع ارشد و دکتری است که برای ارشد معدل کارشناسی 16 به بالا و برای دکتری معدل 18 به بالا احتیاج است. بسته به کشور مورد درخواست نیز ایلتس 6.5 تا 7 مورد نیاز است و اگر زبانی که می‌خواهید به آن تحصیل کنید انگلیسی نیست، مدرک زبانی که می‌خواهید به آن تحصیل کنید (سطح B2) را باید به دانشگاه مربوطه ارائه دهید.

از جمله بهترین دانشگاه‌های دنیا برای ادامه تحصیل در رشته اقتصاد علاوه بر دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)، دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، و مدرسه بازرگانی لندن می‌توان دانشگاه‌های  Universitá Commerciale Luigi Bocconi ایتالیا، دانشکده اقتصاد استکهلم سوئد، دانشگاه تیلبورگ در هلند، دانشگاه Catholique de Louvain  در فرانسه، یا Universitat Pompeu Fabra در اسپانیا را نیز نام برد. در آسیا نیز دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه توکیو در ژاپن جزء بهترین‌ها هستند.

در پایان، در صورتی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، یکی از مهمترین قدم‌ها انتخاب رشته‌ای است که به اندازه کافی در رابطه با آینده شغلی آن در ایران و یا کشور مقصد تحقیق کرده باشید تا هم هزینه و هم انرژی خود را در راه درستی صرف کنید. در این مقاله سعی کردیم با پرداختن به بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت و نیز فرصت‌های شغلی پیش رو پس از اتمام تحصیل به شما در این مسیر کمکی رسانده باشیم. برای انجام تحقیقات تکمیلی و انتخاب درست بهتر است با موسسه مهاجرتی آوا تماس حاصل فرموده و از بهترین ایده‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان ما بهره ببرید. با انتخاب موسسه مهاجرتی معتبر، مسیر مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه و کشور دلخواه شما نیز بسیار کوتاهتر و فرایند آسانتر خواهد شد.

سوالات متداول

آیا همه رشته‌های انسانی برای مهاجرت مناسب هستند؟

خیر، بهترین رشته‌های علوم انسانی برای مهاجرت رشته‌های روانشناسی، جامعه شناسی حقوق، و… هستند.

بهترین رشته‌های علوم انسانی برای مهاجرت به کشور کانادا کدامند؟

قطعا هر کشور و یا هر دانشگاهی در ارائه برخی از رشته‌های تحصیلی قویتر از سایر رشته‌هاست، در رابطه با انواع رشته‌های تحصیلی مناسب برای کشور کانادا نیز رشته‌های مدیریت دارایی، حسابداری، بیمه، بانکداری و مدیریت بیمه بهتر از سایر رشته‌ها هستند.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *