• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
لیست بهترین دانشگاه های فرانسه
5/5 - (1 امتیاز)

اگر به مهاجرت تحصیلی به یک کشور اروپایی فکر می‌کنید . فرانسه یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود، چرا که دانشگاه های کشور فرانسه همواره جز بهترین ها و شناخته شده ترین دانشگاه ها در سراسر دنیا هستند و از کیفیت آموزشی خوبی هم برخوردارند.  همچنین دانشگاه های فرانسه به سبب ارزان بودن و رنکینگ جهانی بالا از کشور هایی است که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را به سمت خود می‌کشد.

اعتبارات علمی دانشگاه فرانسه

دانشگاه های فرانسه همواره یکی از معتبر ترین دانشگاه ها در سطح جهان معرفی شده اند. این کشور از سیستم آموزشی وعلمی پیشرفته ای برخوردار است ،31 دانشگاه در فرانسه جز بهترین دانشگاه های جهان هستند. 10 دانشگاه فرانسه جز دانشگاه های برتر فرانسه و دارای رنکینگ زیر 300 هستند، و همچنین 3 دانشگاه از رتبه ی زیر 100 در جهان بهره مندند.نام 42  دانشگاه در فرانسه نیز در رتبه های جهانی Times higher education   در سال 2023 آورده شده است .

چرا دانشگاه فرانسه را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

تحصیل در دانشگاه های فرانسه از مزایای زیادی برخوردار است که به شرحی از آن ها می‌پردازیم . از مزایای اصلی و مهم تحصیل در یک کشور شهرت جهانی دانشگاه های آن است که دانشگاه های فرانسه از معتبر ترین ها هستند .دولت فرانسه سعی دارد تا همواره آموزش های کاربردی و بروز را در دسترس دانشجویان و محصلان کشور قرار دهد همچنین این کشور 23% از بودجه ی خود را صرف آموزش و پرورش کشور می‌کند که نشان از اهمیت آموزش در این کشور دارد . مورد بعدی هزینه های تحصیل در این کشور است که به نسبت کشور ها اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است .

از موارد بعدی که توجه هر فردی را به مهاجرت به کشور فرانسه جلب می‌کند زیبایی این کشور و آثار هنری و تاریخی است که این کشور را نسبت به کشور های دیگر متمایز می‌کند . کشور فرانسه به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد هم مرز کشور های مهمی مثل : ایتالیا ، سویس، آلمان، بلژیک و … است . همچنین آب و هوای خوبی  را نیز داراست .  از مزایای دیگر تحصیل در کشور فرانسه این است که به زبان انگلیسی نیز قابل تحصیل است که همزمان می‌تواند به تقویت زبان کاربردی فرانسه ی شما هم کمک کند .

کشور فرانسه یک کشور صنعتی و فعال است که از بازار کار خوبی در زمنیه های متفاوت بهرهمند است و شما پس از اتمام تحصیل خود شانس زیادی برای پیدا کردن کار مناسب در این کشور دارید .

در ضمن شما بعد از اتمام تحصیل در یکی از دانشگاه های فرانسه در دو دوره ی 6 ماهه فرصت دارید تا کار مناسب خود را پیدا کرده و ویزای تحصیلی فرانسه را به ویزای کاری تغییر دهید تا پس از اتمام 7 سال متوالی تحصیل و کار در این کشور اقامت خود را دریافت کنید .

آیا دانشجویان در این کشور مجوز کار نیز دارند ؟

هر دانشجوی غیر فرانسوی در کشور حق کار دارد . در فرانسه برای دانشجویان کار های پاره وقت وجود دارد و قوانین خاصی برای کار وجود ندارد فقط ساعت کاری 964 ساعت در سال است و از جمله شرایط کاری برای یک دانشجو این است که مقدارحداقل دستمزد تضمینی خود را تعیین کند . این حداقل حقوق را smic  می‌نامند که در واقع حداقل حقوقی است که بین حقوق تضمین شده و شغل حرفه ای وجود دارد .

معرفی 5 دانشگاه برتر فرانسه برای تحصیل

دانشگاه PLS  پاریس (Research University Paris)

دانشگاه در سال 2010 درشهر پاریس تاسیس شد . این موسسه ی تحقیقات عالی دارای 9 موسسه آکادمیک و نهاد تحقیقاتی و چندین موسسه ی وابسته است این دانشگاه رشته های متنوعی شامل :

رشته های علوم اجتماعی، علوم انسانی، رشته های فنی مهندسی، هنر و انوع رشته های علوم را در بر می‌گیرد. همچنین دانشگاه PLS از اساتید خوبی برخوردار است و روابط خوبی با دانشگاه های برتر دنیا مثل : کمبریج، پکن، دانشگاه های تایوان، دانشگاه UCL دارد .که این روابط باعث اعتبار بیشتر دانشگاه، تحقیقات مشترک و همکاری بین این دانشگاه و سایر دانشگاه های نام برده می‌شود . لازم به ذکر است که این دانشگاه 28 جایزه ی نوبل در زمینه های فیزیک، شیمی، ادبیات فیزیولوژی و پزشکی نیز دارد.

دانشگاه اکول پلی تکنیک (Ecol Polytechnique)

پایه گذاری این دانشگاه در سال 1794انجام شدکه جز قدیمی ترین دانشگاه های فنی مهندسی فرانسه شناخته می‌شود. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر و دولتی در فرانسه است که رتبه ی جهانی بالایی نیز دارد .

براساس آخرین رتبه بندی که در کیواس انجام شده دانشگاه اکول پلی تکنیک از رتبه ی 28 ام برخوردار است. همچنین در سال 2023 موسسه تایمز اعلام کرد که این دانشگاه در رتبه ی 95 قرار دارد . این دانشگاه دارای دانشکده های متنوعی مثل : علوم کامپیوتر، فرهنگ و زبان، زیست شناسی، شیمی، اقتصاد، علوم اجتماعی و انسانی، ریاضیات کاربردی، مکانیک، فیزیک، نوآوری و فناوری است .

اگر قصد دارید در این دانشگاه تحصیل کنید باید بدانید که این دانشگاه علاوه بر داشتن اساتید به نام در رشته های مختلف چاره ای نیز برای حل مشکل اقامت دانشجویان اندیشیده و 1500آپارتمان در دانشگاه قرار داده است که تمامی امکانات درمانی لازم را نیزدارا است .

تحصیل درتمامی رشته های مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. در مقطع ارشد نیز دانشجویان می‌توانند در رشته های خاصی اعم ازعلوم انسانی فرهنگ ، علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری  به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن یکی از اولین و بهترین دانشگاه های جهانی است که در سال 1253 تاسیس شد . علت نام گذاری این دانشگاه به سده ی 13 میلادی باز می‌گردد چرا که موسس این دانشگاه فردی به نام روبردو سوربن بوده است . این دانشگاه دارای رشته های متنوعی شامل :

ادبیات، زبان شناسی، علوم اجتماعی، فلسفه، علوم مهندسی است .

دانشگاه سوربن در واقع همان دانشگاه پاریس است اما در حال حاضر تبدیل به دانشگاه های زیادی شده است.

این دانشگاه ها شامل :

پانتئون سوربن (پاریس1)

سوربن جدید ( پاریس 3 )

پاریس سوربن (پاریس 4)

پاریس دکارت ( پاریس 5)

دانشگاه پیر و ماری کوری ( پاریس6)

دانشگاه سنترال سوپلک (Centrale supelec)

موسسه تحقیقاتی پژوهشی سنترال سوپلک چهارمین دانشگاه در رتبه ی دانشگاه های برتر فرانسه و رتبه 139 در جهان را دارا است .

این دانشگاه جز معدود دانشگاه های برتر فرانسه است که در پایتخت فرانسه قرار ندارد .

این دانشگاه برتر حاصل بهم پیوستن دو دانشگاه  ”مجتمع آموزشی مرکزی پاریس ” و “کالج سوپلک ” در سال 2012 است .

شهرت بین المللی این دانشگاه در رشته های مهندسی و علوم پایه است .

مدرسه ی نرمال عالی لیون (Ecole normale superieune de lyon)

این دانشگاه نیز از جایگاه علمی بالایی برخوردار است و توانسته رتبه 5 از بهترین دانشگاه های کشور را به خود اختصاص دهد . این دانشگاه علاوه بر تنوع زیادی که در رشته های مختلف دارد اما شهرت آن به علوم پایه و علوم انسانی باز می‌گردد .

این دانشگاه دارای بیش از 10 دانشکده می‌باشد و انتخاب مناسبی برای تحصیل  در کشور فرانسه است .

دانشکده ها شامل :

زیست، شیمی، ریاضی، زمین شناسی، فیزیک، علوم کامپیوتر، آموزش

زبان خارجی، هنر، علوم اجتماعی، علوم انسانی و …

لیست دانشگاه های فرانسه بر اساس رنکینگ جهانی

شهرنام دانشگاهرتبه جهانی
Paris
Palaiseau Cedex
Paris
Gif-sur-Yvette
Lyon
Paris
Paris
Paris
Paris
Grenoble
Strasbourg
Lyon
Marseille
Montpellier
Talence
Toulouse
Paris
Villeurbanne
Paris
Nice
Lille
Nancy
Nantes
Rennes
Montpellier
Lyon
Toulouse
Poitiers
Toulouse
Lyon
Paris
Caen
Université PSL
Institut Polytechnique de Paris
Sorbonne University
Université Paris-Saclay
École Normale Supérieure de Lyon
Ecole des Ponts ParisTech
Université Paris Cité
Sciences Po
Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne
Université Grenoble Alpes
Université de Strasbourg
Institut National des Sciences Appliquées de Lyon (INSA)
Aix-Marseille University
Université de Montpellier
University of Bordeaux
Université Paul Sabatier Toulouse III
Universite Paris-Pantheon-Assas
Université Claude Bernard Lyon 1
CY Cergy Paris University
Université Côte d’Azur
Université de Lille
Université de Lorraine
Nantes University
Université de Rennes 1
Paul Valéry University Montpellier
Université Lumière Lyon 2
Université Toulouse 1 Capitole
Université de Poitiers
Université Toulouse – Jean Jaurès
Université Jean Moulin Lyon 3
Université Paris-Nanterre
Université de Caen Normandie
26
48
60
69
111
174
248
259
300
317
434
457
490
501-510
521-530
581-590
601-650
601-650
751-800
751-800
751-800
801-1000
801-1000
801-1000
1001-1200
1001-1200
1001-1200
1001-1200
1001-1200
1201-1400
1201-1400
1201-1400

اگر می‌خواهید یک مهاجرت تحصیلی عالی به این کشور داشته باشید تیم مهاجرتی آوا شما را تا بهترین دانشگاه های فرانسه یاری می‌کند . تیم مهاجرتی اوا در نظر دارد تا  در کمترین زمان ممکن شما را به تحقق رویاهایتان و تحصیل در یک کشور ایده آل برساند .

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *