• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
آزمون TOLC-S
5/5 - (1 امتیاز)

آزمون تولک S یا همان TOLC S (آزمون آنلاین CISIA) یک آزمون آنلاین است که در رشته‌های مختلف فناوری و مهندسی، شیمی، فیزیک و ریاضی برگزار می‌شود. همچنین از سال ۲۰۱۸ امکان شرکت در آزمون تولک به زبان انگلیسی هم وجود دارد. برای ثبت نام در ترم یک دانشگاه‌های کشور ایتالیا و شروع به تحصیل در این کشور، اکثر دانشگاه‌های ایتالیایی از دانشجویان می‌خواهند تا در آزمون هدایت تحصیلی و ارزیابی تولک برای تعیین استعداد و آمادگی آن‌ها شرکت کنند. در برخی موارد هم ممکن است از این آزمون برای محدود کردن پذیرش در برخی از رشته‌های خاص دانشگاهی استفاده کنند. در صورتی که شرط تحصیل در رشته مورد نظرتان قبولی در آزمون تولک S باشد؛ دانشگاه تعداد محدودی دانشجو را پذیرش خواهد کرد.

ساختار کلی آزمون TOLC-S

ساختار کلی آزمون TOLC-S شامل ۵۰ سوال تقسیم شده به ۴ بخش است. این بخش‌ها عبارتند از: ریاضیات ابتدایی، منطق و مسائل، درک مطلب و علوم پایه (فیزیک،شیمی).در انتهای TOLC-S، یک بخش آزمون تسلط بر زبان انگلیسی با ۳۰ سوال وجود دارد.

مباحثتعداد سوال‌هازمان اختصاص یافته آزمون
ریاضیات ابتدایی۲۰ سوال۵۰ دقیقه
منطق و مسائل درک مطلب علوم پایه مجموع زبان انگلیسی مجموع شامل زبان انگلیسی۱۰ سوال ۱۰ سوال ۱۰ سوال ۵۰ سوال ۳۰ سوال ۸۰ سوال۲۰ دقیقه ۲۰ دقیقه ۲۰ دقیقه ۱۱۰ دقیقه ۱۵ دقیقه ۱۲۵ دقیقه

پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا با آزمون تولک S

یکی از راه‌های تحصیل در ایتالیا شرکت در آزمون تولک S است. در صورتی که در آزمون تولک S پذیرفته شوید؛ می‌توانید در دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه از جمله شیمی و فیزیک و علوم طبیعی تحصیل کنید. تعدادی از این دانشگاه‌ها را در ادامه نام برده‌ایم.

  • دانشگاه سپینزا
  • رمکافوس کاری ونیز
  • دانشگاه لوئیجی وان ویتللی

نحوه برگزاری آزمون‌ تولک S

مباحث این آزمون برای رشته‌های مختلف یکسان هستند؛ اما بهتر است با توجه به رشته تخصصی خود بر روی برخی از مباحث بیشتر تمرکز کنید. در ادامه توضیحات کاملی درباره منابع آزمون و سوالات آن ارائه کرده‌ایم. آزمون TOLC S به طور کلی در سه رشته برگزار می‌شود:

۱) آزمون تولک S برای رشته‌های ریاضی و فنی مهندسی به زبان انگلیسی

شرکت در این آزمون برای پذیرش در رشته‌های مهندسی و ریاضیات لازم است. آزمون  TOLC-S شامل ۵۰ سوال تقسیم شده به ۴ فصل است.فصول: ریاضی ۲۰ سوال، منطق ۱۰ سوال، علوم ۱۰ سوال و فهم متون ۱۰ سوال.در انتهای آزمون TOLC-S، همچنین بخشی وجود دارد که شامل ۳۰ سوال برای تست دانش زبان انگلیسی است. مدت زمان آزمون ۱۱۰ دقیقه است. علاوه بر این، ۱۵ دقیقه برای بخش انگلیسی با ۳۰ سوال اختصاص داده شده است. کل مدت زمان ۱۲۵ دقیقه است.این آزمون شامل مباحث زیر است:

  • ریاضی
  • استدلال منطقی و درک مطلب خواندن
  • فیزیک
  • شیمی

هر پاسخ صحیح ۱ امتیاز دارد، در حالی که پاسخ اشتباه ۰.۲۵ نمره کسر می‌کند. همچنین سؤالاتی که در پاسخ‌نامه بدون پاسخ و خالی باقی بمانند هم نمره منفی ندارند و بی تاثیر هستند.

محتوای آزمون تولک S رشته‌های ریاضی و فنی مهندسی به زبان انگلیسی

آزمون تولک TOLC S شامل مباحثی از دروسی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و منطق است. همچنین با استفاده از کتاب‌های درسی ویژه، آماده شدن برای این آزمون از پیش هم امکان پذیر است، زیرا این آزمون یک آزمون اختصاصی است که تنها جهت پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا و همچنین برای آزمون تولک آماده شوید؛ می‌توانید با موسسه مهاجرتی آوا تماس بگیرید.

سرفصل‌های آزمون تولک S رشته‌های ریاضی و فنی مهندسی

به طور کلی سرفصل‌های آزمون تولک TOLC-S و منابعی که برای آماده سازی خودتان نیاز دارید؛ شامل موارد زیر است:

۱- ریاضیات (جبر، هندسه، مثلثات، آمار)
۲- منطق و درک مطلب
۳- فیزیک و هیستوگرام (مکانیک، مکانیک سیالات، الکترومغناطیس،ترمودینامیک)
۴- علوم پایه (شیمی، استوکیومتری، ساختار ماده)

۲) آزمون تولک S برای رشته‌های علوم پایه به زبان انگلیسی

این آزمون برای دانشجویانی است که می‌خواهند ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند و در رشته‌هایی مانند علوم فیزیک، علوم زمین شناسی، مطالعات تکنولوژی، فناوری و علوم کامپیوتر، ارتباطات و علوم فنی تحصیل کنند. تعداد سوالات آزمون ۵۰ سوال است. توزیع سوالات شامل ۱۰ سوال منطق، ۱۰ سوال درک مطلب، ۲۰ سوال ریاضی و ۱۰ سوال علوم پایه است. همچنین بخشی شامل سوالات زبان انگلیسی هم وجود دارد. مدت زمان آزمون ۱۲۵ دقیقه است.یکی دیگر از آزمون‌های تولک S انگلیسی که شامل مباحث زیر است:

  • منطق
  • درک مطلب
  • ریاضیات

در این آزمون هر پاسخ صحیح ۱ امتیاز به همراه دارد و این در حالی است که یک پاسخ نادرست ۰.۲۵ نمره منفی دارد. همچنین سوالاتی که بدون پاسخ باقی مانده‌اند؛ هیچ تاثیری در نتیجه آزمون ندارند.

نتیجه آزمون TOLC-S علاوه بر دانش علوم پایه، به منطق و درک مطلب خواندنی هم تا حدودی متکی است. از آنجا که ساختار این آزمون با برنامه درسی آموزش عمومی بین‌المللی  همخوانی ندارد؛ برای آماده شدن در این آزمون نیاز به مطالعه منابع اختصاصی دارید.

محتوای آزمون تولک S رشته‌های علوم پایه به زبان انگلیسی

این آزمون جهت پذیرش دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های علوم پایه و ریاضیات در هر ترم دانشگاه‌های ایتالیا برگزار می‌شود. همچنین مباحث این آزمون شامل منطق و ریاضیات است.

سرفصل‌های آزمون تولک S رشته‌های علوم پایه

سرفصل‌هایی که برای شرکت در این آزمون و کسب نتیجه مطلوب باید مطالعه کنید؛ شامل موارد زیر هستند:

۱- منطق و استدلال درک مطلب
۲- فیزیک
۳- ریاضیات ( اعداد، عملیات و فاکتور بندی)
۴- شیمی

۳) آزمون تولک S برای رشته‌های بیوتکنولوژی و شیمی به زبان انگلیسی

یکی دیگر از آزمون‌های تولک به زبان انگلیسی آزمون TOLC-S شیمی و بیوتکنولوژی است. این آزمون که از سال ۲۰۲۰ به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ شامل مباحث زیر است:

  • شیمی
  • فیزیک
  • ریاضی
  • منطق

محتوای آزمون تولک S رشته‌های شیمی و بیوتکنولوژی به زبان انگلیسی

این آزمون برای دانشجویانی است که میخواهند در رشته‌هایی مانند داروسازی، شیمی دارویی و تجهیزات ساخت دارو تحصیل کنند. این آزمون شامل ۵۰ سوال است. توزیع سوالات به این صورت است که ریاضی ۲۰ سوال، منطق ۱۰ سوال، علوم ۱۰ سوال و فهم متون ۱۰ سوال. مدت زمان این آزمون هم ۱۱۰ دقیقه است. البته با در نظر گیری سوالات تسلط به زبان، مدت زمان بیشتری خواهید داشت.

سرفصل‌های آزمون تولک S رشته‌های شیمی و بیوتکنولوژی

مباحث و سرفصل‌هایی که در آزمون تولک داروسازی از آن‌ها سوال مطرح خواهد شد؛ به شرح زیر هستند:

۱- فیزیک (مکانیک، مکانیک سیالات، الکترومغناطیس،ترمودینامیک)

۲- شیمی (اتم‌ها، اسیدها و بازها، شیمی ارگانیک)

۳- ریاضیات (مجموعه‌های عددی، جبر، معادلات، مثلثات)

۴- استدلال و درک مطلب

سایر آزمون‌های مشابه  TOLC S

سایر آزمون‌های ایتالیایی TOLC که مباحث تقریبا مشابهی با آزمون TOLC S دارند؛ عبارتند از:

TOLC -B | آزمون

این آزمون یکی از انواع TOLC است که دانشجویانی که میخواهند در رشته‌های مرتبط با علوم پایه تحصیل کنند؛ باید در آن شرکت کنند. این آزمون شامل 50 سوال است. توزیع سوالات به صورت ۲۰ سوال ریاضی، ۱۰ سوال زیست شناسی، ۱۰ سوال فیزیک و ۱۰ سوال شیمی است. مدت زمان این امتحان هم ۱۱۰ دقیقه است. توزیع سوالات به صورت زیر است:

  • ۱۰ سوال از ریاضیات پایه
  • ۵ سوال از استدلال و حل مسئله
  • ۵ سوال از درک مطلب
  • ۳۰ سوال از علوم پایه

این امتحان برای پذیرش دانشجویان در رشته‌های علوم کامپیوتر، علوم و فناوری، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک، ریاضیات(آزمون TOLC-l هم برای این دانشجویان مورد قبول است)،علوم محیط زیست، علوم زمین‌شناسی و علوم طبیعی (TOLC-F هم برای این دانشجویان مورد قبول است) قابل قبول است.

آزمون | TOLC – I

شرکت در این آزمون برای پذیرش در رشته‌های مهندسی لازم است.
آزمون  TOLC-I شامل ۵۰ سوال تقسیم شده به ۴ فصل است.فصول: ریاضی ۲۰ سوال، منطق ۱۰ سوال، علوم ۱۰ سوال و فهم متون ۱۰ سوال.
در انتهای آزمون TOLC-I، همچنین بخشی وجود دارد که شامل ۳۰ سوال برای تست دانش زبان انگلیسی است. مدت زمان آزمون ۱۱۰ دقیقه است. علاوه بر این، ۱۵ دقیقه برای بخش انگلیسی با ۳۰ سوال اختصاص داده شده است. کل مدت زمان ۱۲۵ دقیقه است.

نحوه آمادگی برای آزمون TOLC – S

برای این که خودتان را جهت شرکت در آزمون تولک S آماده کنید؛ بهتر است در جمع دانشجویانی قرار بگیرید که با دوره‌ها، کتاب‌های تمرینی و مقالات مشغول بوده و در حال آماده‌سازی خود برای آزمون‌های TOLC هستند! در هر صورت برای مهاجرت به ایتالیا شرکت در آزمون تولک اجباری است. اگر می‌خواهید برای آزمون تولک به صورت حرفه ای تمرین کنید؛ می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آوا از طریق سایت ما ارتباط بگیرید.

سخن پایانی

آزمون تولک S به طور کلی با رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در ارتباط است. همچنین امتیازات این آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. دانشگاه‌هایی که آزمون TOLC-S را برگزار می‌کنند؛ امتیاز کلی کسب شده توسط هر دانشجو را بررسی میکنند و سپس پذیرش نهایی را انجام می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه‌های مختلف و نمره قبولی در آن‌ها، می‌توانید از موسسه مهاجرتی آوا مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

چه نمره‌ای در آزمون تولک S خوب است؟

نمره ۴۱/۵۰ در آزمون TOLC-S یک نمره بسیار خوب است.

چند بار می‌توانم آزمون TOLC-S را بدهم؟

یک بار در ماه- شرکت کنندگان می‌توانند یک بار در ماه، بدون توجه به سیستم آموزشی دانشگاه مورد نظرشان شرکت کنند.

قیمت آزمون TOLC-S چقدر است؟

۳۰۰۰ یورو- همه آزمون‌های TOLC هزینه‌ای برابر با ۳۰۰۰ یورو دارند. شما می‌توانید این هزینه را با کارت اعتباری آنلاین یا از طریق یک فیش  بانکی به نام MAV پرداخت کنید.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *