• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه متقاضیان زیادی جهت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم اقدام می‌کنند. دلیل اصلی اینکه چرا این کشور به عنوان هفتمین مقصد برتر تحصیل در خارج از کشور  شناخته  می‌شود داشتن  سیستم آموزشی عالی و دانشگاه‌های برتر است. در سال 2021، 26 دانشگاه کانادایی بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS  در رتبه‌های برتر جهان قرار گرفتند. در حال حاضر، این کشور دارای 436 موسسه آموزش عالی است و 466 برنامه دیپلم را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. اگر قصد تحصیل با مدرک دیپلم در کشور کانادا را دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

اگر قصد مهاجرت  تحصیل به کانادا با دیپلم را دارید باید از شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل  در این کشور مطلع شوید. در ادامه شما با شرایط عمومی و اختصاصی  تحصیل در کشور کانادا با مدرک دیپلم آشنا می‌کنیم‌.

شرایط عمومی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • فاصله حداکثر دو تا سه ساله از تاریخ مدرک دیپلم تا اقدام برای ادامه تحصیل
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی
  • عدم سوء سابقه

امکان مهاجرت تحصیلی  به کانادا برای کودکان زیر ۱۸ سال به تنهایی وجود ندارد. به‌همین دلیل دانش آموزانی که قبل  از 18 سالگی دیپلم خود را  دریافت کرده‌اند، می‌توانند همراه درخواست ویزای تحصیلی، برای ویزای همراه کانادا نیز اقدام کنند.

شرایط اختصاصی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

  • ارائه مدرک دیپلم با معدل بالا
  • ارائه ریز نمرات مربوط به دبیرستان
  • ارائه و ارسال مدرک زبان ( باید دارای نمره تافل   86 و نمره آزمون آیلتس  5 باشد).
  • گپ تحصیلی کم

تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

اگر قصد تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را دارید یکی از فاکتورهایی که شانس شما را برای  تحصیلی در این  کشور  افزایش می‌دهد داشتن معدل بالا است. البته برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها شرایط را برای تحصیل در کانادا با معدل پایین فراهم کرده‌اند.‌ پس از پذیرش توسط این دانشگاه‌ها و کالج‌ها باید  در موسسات آموزشی که توسط آنها معرفی می‌شوند ادامه تحصیل دهید.‌ افرادی که معدل دیپلم آنها پایین می‌باشد بهتر است کالج‌ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. زیرا کالج‌ها  دارای شرایط راحت‌تری برای پذیرش دانشجویان هستند.‌ فراموش نکنید اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های تراز اول کانادا تحصیل کنید حتما باید معدل دیپلم شما بالا باشد در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.‌

تحصیل کارشناسی در کانادا با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در کانادا با دیپلم در مقطع کارشناسی کمی پیچیده  است. با توجه به اینکه قوانین سختگیرانه برای شرایط سنی وجود دارد گپ تحصیلی نباید بیشتر از دو تا سه سال باشد. هم چنین داشتن مدرک زبان معتبر بسیار اهمیت دارد. اگر سطح زبان شما پایین تر از سطح مورد قبول دانشگاه مورد نظرتان باشد می‌توانید در دوره‌های زبان در کشور کانادا ثبت نام کنید و قبل از شروع کلاس‌های دانشگاه زبان خود را به سطح قابل قبولی برسانید. همچنین امکان کار به صورت پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت  در هفته وجود دارد و از این طریق می‌توانید بخشی از هزینه‌های زندگی خود را بپردازید. شهریه تحصیل در دوره کارشناسی با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است و معمولا بین ۱۳ تا ۱۸ هزار دلار کانادا می‌باشد.

  • از مهم شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا با دیپلم می‌توان به داشتن شرایط سنی مناسب و وجود گپ تحصیلی کمتر از 3 سال اشاره کرد.
  •  امکان بیست ساعت کار در هفته برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا وجود دارد.
  • شهریه تحصیل لیسانس در کانادا با مدرک دیپلم حدود 12000 دلار تا 18000 دلار کانادا است.

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم هستند. اما تحصیل پزشکی در کشور کانادا دارای شرایط سختی است. ابتدا باید در رشته‌های علوم پایه یک لیسانس داشته باشید و سپس در آزمون MCAT  شرکت کنید. در صورتی که موفق شوید در این آزمون نمره خوبی را کسب کنید می‌توانید در رشته پزشکی تحصیل نمایید.

  • مدت زمان تحصیل در دوره پزشکی در کانادا  حدود 4 تا 5 سال است.
  •  هزینه تحصیل پزشکی در کانادا  از حدود 12 هزار دلار تا 20 هزار دلار کانادا است.
  •  از مهمترین شرایط تحصیل در دوره پزشکی در کشور کانادا می‌توان به داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 تا 7 و توانایی مالی اشاره کرد.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و دوره های کوآپ

اگر قصد مهاجرت تحصیلی در کانادا با دیپلم را دارید، دوره‌های کوآپ یک گزینه عالی می‌باشند. همچنین امکان  کار در حین تحصیل نیز وجود دارد. این دوره‌ها برای افرادی که می‌خواهند به سرعت وارد بازار کار شوند و درآمد کسب کنند بسیار مناسب است.

  • میانگین هزینه تحصیل در کانادا با  دیپلم در این دوره‌ها با توجه  به مدت زمان دوره حدود 12000 دلار تا 25000 دلار کانادا است.
  • متقاضیان در دوره کوآپ می‌توانند با کار در حدود 2000 تا 3000 دلار کانادا کسب درآمد کنند.
  • دوره‌های کوآپ کانادا برای دوره‌های پرستاری، مدیریت هتلداری، طراحی داخلی، بازاریابی دیجیتالی و علوم کامپیوتر و IT ارائه می‌شود.
  • مدت زمان دوره‌های کوآپ پرستاری کانادا حدود 3 سال است که 18 ماه اول شامل دوره آموزشی و 18 ماه بعد  شامل دوره کارآموزی می‌باشد.
  • متقاضیان دوره کوآپ پرستاری کانادا میتوانند پس از 3 سال زندگی در این کشور جهت اقامت کانادا اقدام کنند. شهریه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دوره کوآپ پرستاری حدود 18000 دلار کانادا است.

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم به چه صورت است؟

متقاضیانی  که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم را دارند مسلما هزینه تحصیل در این کشور یکی از دغدغه‌های اصلی آنها به شمار می‌رود. هزینه تحصیل در کانادا با دیپلم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که می‌توان به  نوع رشته، نوع دانشگاه یا کالج و اعتبار آن‌ها اشاره کرد. البته علاوه بر هزینه‌هایی که حین درخواست و در طول تحصیل در این کشور باید بپردازید، هزینه‌های زندگی را نیز خواهید داشت. البته شما می‌توانید در کنار تحصیل به صورت پاره وقت به مدت بیست ساعت در هفته نیز مشغول به کار شوید و کمی از هزینه‌های خود را با آن بپردازید. هم چنین در روزهای تعطیل امکان کار به صورت تمام وقت وجود دارد. پس نگران مخارج زندگی در این کشور نباشید زیرا می‌توانید با کار کردن از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایید.

تحصیل در کانادا با دیپلم و ویزای همراه

متقاضیان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم می‌توانند جهت اخذ ویزای همراه اقدام کنند. ویزای همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال می‌شود. امکان کار کردن همراه به صورت تمام وقت، تحصیل رایگان یا با هزینه بسیار پایین برای فرزندان زیر ۲۲ سال از مزایای اخذ ویزای همراه است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید میتوانید از مشاوران موسسه مهاجرتی آوا کمک بگیرید. این موسسه با سالها تجربه در زمینه مهاجرت از طریق روشهای مختلف از جمله تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و غیره می‌تواند شما را در اخذ ویزای تحصیلی  کانادا کمک نماید.

بورسیه  تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم

متقاضیانی که به دنبال بورسیه تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم هستند بهتر است بدانند که سیستم تحصیل در کانادا رایگان نیست و شانس اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نسبت به سایر مقاطع بسیار پایین است زیرا بورسیه تحصیلی به افرادی که دارای رزومه پژوهشی  قوی باشند تعلق می‌گیرد. داشتن معدل بالا، نوشتن مقالات، اکتشافات علمی می‌توانند شانس شما را جهت اخذ بورسیه تحصیلی کانادا با دیپلم افزایش بدهند.

وضعیت اقامت بعد از تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم چگونه است

طبق قانون PGWP  کشور کانادا، متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند در صورتی که دوره تحصیلی آنها بیشتر از نه ماه باشد اجازه اقامت در این کشور به مدت سه سال را خواهند داشت. با توجه  به این قانون بعد از اتمام دوره تحصیلی لازم نیست نگران اقامت خود در این کشور باشید و با خیال آسوده می‌توانید به دنبال کار بگردید‌. به دلیل  به نرخ پایین بیکاری در این کشور، متقاضیان تحصیل در کانادا با دیپلم شانس بیشتری برای پیدا کردن یک شغل خوب را دارند.  یکی از مزیت‌های ویزای تحصیلی کانادا، امکان اخذ اقامت دائم است. درصورت داشتن اقامت دائم و اشتغال به مدت سه الی پنج سال می‌توانید جهت اخذ تابعیت اقدام نمایید.

سوالات متداول

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا با دیپلم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که می‌توان به  نوع رشته، نوع دانشگاه یا کالج و اعتبار آن‌ها اشاره کرد.

امکان تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم وجود دارد؟

بله، امکان تحصیل  در کانادا با معدل پایین در برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها وجود دارد.‌ البته پس از پذیرش توسط این دانشگاه‌ها و کالج‌ها باید  در موسسات آموزشی که توسط آنها معرفی می‌شوند ادامه تحصیل دهید.

شرایط اختصاصی برای تحصیل در کانادا با دیپلم چیست؟

از شرایط اختصاصی تحصیل در کانادا می‌توان به ارائه مدرک دیپلم با معدل بالا، ارائه ریز نمرات مربوط به دبیرستان،  ارائه و ارسال مدرک زبان ( باید دارای نمره  تافل   86 و نمره آزمون آیلتس  6.5 باشد) و گپ تحصیلی کم است.

امکان اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم وجود دارد؟

بله، یکی از مزیت‌های تحصیل در کانادا اخذ اقامت دائم است. همچنین با داشتن اقامت دائم و اشتغال به مدت سه الی پنج سال می‌توانید جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام کنید.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *