• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها بسیاری از افراد به دلایل شخصی و یا تحصیلی تمایل به مهاجرت دارند. کانادا یکی از کشورهای محبوب دنیا برای ادامه زندگی، کار و تحصیل به حساب می آید. اگر دوست دارید به این کشور سفر کنید اما در مورد آن اطلاعاتی را ندارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم از 0 تا 100 در مورد شرایط زندگی در این کشور توضیح دهیم.

بسیاری از مردم کشور کانادا را با نام شهرهای تورنتو و ونکوور می شناسند. در اینجا بیان می کنیم که کشور کانادا تنها این دو شهر نیست. ساسکاچوان یکی از شهرهای غربی کشور کانادا به حساب می آید. این شهر به واسطه امکانات بی نظیری که دارد این روزها یکی از مقاصد مهاجرتی دنیا به حساب می آید. در صورتی که قصد ادامه زندگی در ساسکاچوان را دارید، پیشنهاد می کنیم خط به خط این مقاله را به دقت مطالعه نمایید.

هزینه و شرایط زندگی در ساسکاچوان

زمانی که یک شخص قصد مهاجرت به یک کشور را دارد، در ابتدا شروع به برآورد هزینه های زندگی در آن شهر می نماید. هزینه مسکن، اقلام غذایی و حمل و نقل را می توان مهم ترین هزینه های زندگی دانست که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

حداقل اجاره ماهیانه برای خانه ای با یک اتاق خواب در مرکز شهر ساسکاچوان 1170 دلار می باشد. اجاره ماهیانه برای خانه های سه خوابه در مرکز شهر نیز 1775 دلار می باشد. اگر قصد اجاره خانه در خارج از مرکز شهر را داشته باشید در خوش بینانه ترین حالت ممکن باید ماهیانه 950 دلار پرداخت نمایید. البته مبلغ اجاره برای خانه های سه خوابه در خارج از مرکز شهر ماهیانه 1515 دلار می باشد. بسیاری از افرادی که تمکن مالی دارند، ممکن است به فکر خرید خانه در این شهر باشند. قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 2800 دلار و در خارج از شهر 2155 دلار می باشد.

 نرخ تورم در کشور کانادا تقریبا نزدیک به عدد 0 است و شما هر روز شاهد افزایش قیمت مواد غذایی مختلف نخواهید بود. به همین دلیل نباید هیچ جای نگرانی برای شما از بابت هزینه های مواد غذایی مختلف وجود داشته باشد.

تفریحات یک امر جدایی ناپذیری می باشد. متوسط هزینه ای که باید شخص برای صرف غذا در یک رستوران معمولی پرداخت نماید، 20 دلار می باشد. با توجه به این موضوع هزینه تفریحات در این شهر بالا نیست و تقریبا هر شخصی با هر سطح درآمدی توانایی پرداخت هزینه های مربوط به تفریح را دارد.

شرایط کار در شهر ساسکاچوان کانادا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این شهر در دنیا به سبد نان کشور کانادا معروف است. شهر ساسکاچوان 28 درصد غلات و 54 درصد گندم کل کشور کانادا را تامین می نماید. با توجه به این موضوع می توان متوجه شد که کشاورزی در این شهر رونق بسیار زیادی را دارد. اگر به شغل کشاورزی علاقه مند هستید، می توانید این شهر را برای کسب درآمد انتخاب نمایید. این اما پایان ماجرا نیست؛ چرا که این کشور در سایر حوزه های کاری اعم از املاک و مستغلات، امور مالی، امور مربوط به معادن و… نیز فرصت های شغلی زیادی را فراهم کرده است. با هر مهارتی توانایی کسب درآمد در این شهر را دارید.   

اگر به شغل کارمندی علاقه مند هستید، حداقل حقوق کارمندان برای هر ساعت کاری 10 دلار می باشد. ساعت کاری تعریف شده برای کارمندان 8 ساعت در روز می باشد. امکان اضافه کاری برای کارمندان نیز وجود دارد.

بهترین دانشگاه در ساسکاچوان

این شهر میزبان یکی از دانشگاه های معتبر در دنیا می باشد. همین موضوع باعث شده تا افرادی که تمایل به ادامه تحصیل دارند، به دنبال گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور باشند. دانشگاه ساسکاچوان در سال 1907 تاسیس شد و از دانشگاه های دولتی این شهر به حساب می آید. این دانشگاه هر ساله دانشجویانی که سابقه تحصیلی ممتازی را دارند، بورسیه می نماید. با دریافت بورسیه شخص نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای تحصیلات خود ندارد. برای گرفتن بورسیه تحصیلی نیاز است تا مدارک و مستندات خود را برای دانشگاه ارسال نمایید. در صورت موافقت نیاز است تا شما برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید.

شرایط و قوانین زندگی در ساسکاچوان

تا به این جای مقاله در مورد شرایط کار، تحصیل و زندگی در ساسکاچوان صحبت شد. یکی از راه های مطمئن برای دریافت ویزای کشور کانادا، سرمایه گذاری در شهر ساسکاچوان می باشد. برای سرمایه گذاری در این شهر نیاز است تا شما اقدام به خرید خانه نمایید. بعد از خرید خانه در این شهر به راحتی می توانید ویزای کشور کانادا را دریافت نمایید. ثبت شرکت در شهر ساسکاچوان را می توان یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری دانست. در صورتی که بتوانید با توجه به سابقه کاری خود در این کشور شرکتی را ثبت کرده و به نوعی اشتغال زایی نمایید، دولت کانادا برای شما و تمامی اعضای خانواده تان ویزا صادر می نماید.

شرایط آب و هوا در شهر ساسکاچوان

کم تر کسی است با این موضوع که کشور کانادا یکی از کشورهای سردسیر دنیا به حساب می آید، آشنایی نداشته باشد. در فصل زمستان این شهر بسیار سرد است و در اغلب روزهای فصل زمستان در این شهر شاهد بارش برف و باران هستیم. همین سرد بودن هوا باعث می شود تا بسیاری از افراد تمایلی به ادامه زندگی و کار در این ایالت کانادا را نداشته باشند. در فصل تابستان نیز هوا معتدل و خنک است.

مزایا و معایب زندگی در ساسکاچوان

از مهم ترین مزایای زندگی در ساسکاچوان را می توان پایین بودن قیمت خانه ها در این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور کانادا دانست. نرخ بیکاری پایین و وجود طبیعت بکر در این منطقه را می توان از دیگر مزیت های زندگی در این شهر دانست.

از مهم ترین معایب زندگی در این شهر، آب و هوای سرد آن است. تقریبا در سراسر فصل زمستان، در این شهر برف های سنگین می بارد که همین موضوع باعث می شود تا در روند زندگی خلل وارد شود.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *