• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به سایر کشورها را دارند، شروع به ارزیابی شرایط زندگی در کشور مورد نظر خود می کنند. افراد زیادی در دنیا هستند که برای رسیدن به یک موقعیت شغلی ایده آل و همچنین ادامه تحصیل تصمیم به مهاجرت می گیرند. کانادا یکی از کشورهای رویایی دنیا برای بسیاری از افراد به حساب می آید. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط زندگی در کبک کانادا صحبت کنیم.

کبک یکی از شهرهای قدیمی و بزرگ کشور کانادا به حساب می آید. این شهر به واسطه قدمت 400 ساله ای که دارد، یکی از شهرهای پر طرفدار کشور کانادا محسوب می شود. اغلب مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می کنند، با این وجود اما در صورت تسلط داشتن به زبان انگلیسی مشکلی برای ادامه زندگی در این شهر وجود نخواهد داشت.

هزینه و شرایط زندگی در کبک

از مهم ترین هزینه هایی که فرد به ناچار باید ماهیانه به پرداخت آن اقدام نماید، هزینه مسکن می باشد. خرید خانه در استان کبک کار چندان آسانی نیست و اغلب مهاجران توانایی خرید یک خانه کوچک را نیز ندارند. در این حالت این افراد به سراغ اجاره خانه می روند. از سال 2018 تاکنون اجاره بهای مسکن در این شهر روندی صعودی را داشته است. حداقل مبلغی که شخص باید برای اجاره یک خانه یک خوابه در مرکز شهر پرداخت کند، 702 دلار کانادا می باشد. حداقل مبلغ برای اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر نیز 1103 دلار می باشد. هزینه اجاره مسکن در خارج از مرکز شهر کمی پایین تر است. حداقل اجاره بها یک خانه یک خوابه در خارج از مرکز شهر 541 دلار و یک خانه سه خوابه 840 دلار می باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هزینه اقلام خوراکی در شهر کبک بسیار پایین تر از سایر شهرهای کشور کانادا می باشد. در استان کبک فروشگاه های زنجیره ای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از این فروشگاه ها مواد غذایی مورد نیازتان را با قیمت بسیار پایین خریداری نمایید. اگر به خوردن غذا در رستوران علاقه مند هستید، جای هیچ نگرانی نیست. حداقل هزینه ای که باید برای خوردن غذا در یک رستوران متوسط پرداخت نمایید، 15 تا 55 دلار می باشد.

تورم در کشور کانادا روندی ثابت را دارد، از این رو نباید جای هیچ گونه نگرانی برای شما از بابت خرید مایحتاج روزمره مانند نان، شیر و… وجود داشته باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار پایین است و تقریبا هر شخص با هر سطح درآمدی امکان خرید بلیت اتوبوس، مترو و… را به صورت روزانه دارد.

شرایط کار در کبک کانادا

کسب درآمد یکی از موضوعات مهم به حساب می آید که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. کبک یکی از استان هایی به حساب می آید که طی چند سال گذشته تقریبا 66100 شغل را ایجاد کرده است. همین موضوع باعث شده تا نرخ بیکاری در این کشور عدد 0 باشد. با هر مهارت و سابقه شغلی می توانید در شرقی ترین استان کشور کانادا مشغول به کار شوید.

این استان کانادا به واسطه داشتن جنگل ها و منابع طبیعی بسیار در صنعت چوب سازی فعالیت زیادی را دارد. اگر به این شغل علاقه مند هستید، استان کبک می تواند یکی از استان های ایده آل برای کسب درآمد باشد. در صورتی که به شغل کارمندی علاقه مند هستید، جای هیچ نگرانی نیست چرا که می توانید در شرکت های خصوصی و دولتی این استان مشغول به کار شوید.

تحصیل در کبک

اگر در دسته افرادی هستید که استان کبک را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، باید در مورد دانشگاه های این استان اطلاعاتی را داشته باشید تا بتوانید مناسب با رشته تحصیلی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

در استان کبک دانشگاه ها و کالج های بی شماری قرار دارد که می توانید در آن ها مشغول به تحصیل شوید. از بهترین دانشگاه های استان کبک می توان به مک گیل، مونترال و لاوال اشاره کرد. این سه دانشگاه ها از دانشگاه های مطرح و معتبر دنیا به حساب می آیند. از آن جایی که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها زیاد است، بسیاری از دانشجویان به دنبال گرفتن بورسیه هستند تا بتوانند هزینه های تحصیل خود را به حداقل برسانند.

داشتن سابقه تحصیلی ممتاز، از مهم ترین شروط دریافت بورسیه به حساب می آید. دانشجویانی که معدل و نمرات ممتازی را در دوران تحصیلی خود کسب کرده اند، می توانند برای گرفتن بورسیه اقدام نمایند. با گرفتن بورسیه دیگر ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه های مسکن و… نخواهید بود.

قوانین سرمایه گذاری در کشور کانادا

افرادی که قصد زندگی در کبک را دارند، ملزم به گرفتن ویزا برای ورود به کشور کانادا هستند. یکی از راه های دریافت ویزای کانادا، سرمایه گذاری است. با خرید خانه و یا اشتغال زایی در این کشور می توانید به راحتی ویزا دریافت نمایید. با گرفتن ویزای کانادا می توانید در استان کبک زندگی کنید.

شرایط آب و هوایی کبک

کم تر کسی است که از سردسیر بودن کشور کانادا بی خبر باشد. از آن جایی که استان کبک در شرق کشور کانادا قرار دارد، در بیش تر روزهای سال، در این استان باران می بارد. در روزهای زمستان این شهر کاملا با برف پوشیده می شود. در تابستان نیز این شهر آب و هوای خنکی را دارد.

مزایا و معایب زندگی در کبک

هزینه مسکن پایین از مهم ترین مزیت های زندگی در کبک به حساب می آید. اجاره بها در این استان بسیار پایین است و هر فردی توانایی پرداخت آن را دارد.

وجود طبیعت بکر در این استان را می توان از دیگر مزیت های زندگی در کبک دانست. این شهر به واسطه قدمتی که دارد، میزبان بسیاری از موزه های قدیمی می باشد.

آب و هوای سرد را می توان از مهم ترین معایب زندگی در کبک دانست. افرادی که به هوای گرم علاقه مند هستند، کار سختی را برای زندگی در این استان دارند.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *