• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت
3.3/5 - (3 امتیاز)

با وجود این که شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت تا حدودی سخت است؛ اما غیر ممکن نیست. بسیاری از مشمولین خدمت سربازی قصد خروج از کشور به هر دلیلی را دارند؛ اما سوال آن‌ها این است که می‌توان بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کرد؟ در واقع با وجود یک سری از تبصره‌ها و قوانین خاص، مهاجرت شما به خارج از کشور ممکن خواهد شد. البته باید دقت کنید که در مسیر مهاجرتی به احتمال بسیار زیادی به رهنمودهای یک وکیل مهاجرتی هم نیاز خواهید داشت. به هر حال همه راه‌های پیش روی متقاضیان مهاجرت بدون کارت پایان خدمت، به سازمان نظام وظیفه ختم خواهد شد. بنابراین با کارشناسان موسسه مهاجرتی آوا همراه باشید تا مسئله مهاجرت بدون کارت پایان خدمت را به صورت کامل بررسی کنیم‌.

مهاجرت مشمولین خدمت سربازی

تمامی آقایان در کشور ایران پس از پایان ۱۸ سال موظف به شرکت در خدمت سربازی هستند. با این حال تبصره‌های زیادی برای معافیت از سربازی یا خروج از کشور بدون انجام خدمت سربازی وجود دارد. به همین خاطر مشمولین خدمت سربازی هم می‌توانند؛ در شرایط خاص اقدام به دریافت پاسپورت بین ‌المللی و مهاجرت یا خروج از کشور کنند. این افراد البته موظف هستند که برای تضمین بازگشت به کشور و انجام خدمت سربازی ضمانت‌هایی بدهند. همچنین گاهی اوقات به دلیل برخی از شرایط خاص، حتی با وجود ارائه ضمانت باز هم امکان خروج از کشور برای فرد وجود نخواهد داشت. به طور کلی باید با در نظرگیری شرایط و همچنین الزامات خروج از کشور به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید. در واقع این سازمان با توجه به شرایط شخصی مشمولین سربازی نسبت به خروج آنها از کشور یا مهاجرت این افراد تصمیم خواهد گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که اگر قصد مهاجرت به شیوه تحصیلی را دارید هم این شرایط برای شما وجود خواهد داشت. بنابراین بهترین راه برای شما مشاوره گرفتن از کارشناس حرفه‌ای در حوزه مهاجرت است.

آیا مهاجرت بدون کارت پایان خدمت امکان پذیر است؟

همانطور که توضیح دادیم به طور قطع نمی‌توان گفت که مهاجرت بدون کارت پایان خدمت امکان‌پذیر است یا نه! در واقع این مسئله تا حد زیادی بستگی به شرایط شخصی و نوع مهاجرت افراد متقاضی خواهد داشت. همچنین قانون کلی کشور محدودیت‌های بسیار زیادی را برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت قرار داده است. اما به هر حال در این بین راه‌های مختلفی برای دور زدن این قانون وجود دارد.البته همه این راهکارها با توجه به تبصره‌های قوانین خروج از کشور متقاضیان بدون کارت پایان خدمت امکان‌پذیر هستند. اگر می‌خواهید بلافاصله پس از پایان ۱۸ سالگی اقدام به مهاجرت کنید؛ در صورتی که شرایط شما از نظر قانونی فراهم باشد؛ میتوان کارهایی برای مهاجرتتان هم انجام داد‌. اما گاهی اوقات به دلیل عدم وجود شرایط مطلوب و همچنین از دست دادن زمان دیگر امکان مهاجرت بدون کارت پایان خدمت وجود نخواهد داشت. با این حال در ادامه شرایط مختلف انواع مهاجرت بدون کارت پایان خدمت را بررسی خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت و خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

نکات بسیار مهمی در رابطه با شرایط مهاجرت و خروج موقت از کشور بدون کارت پایان خدمت وجود دارد. با این حال اغلب افراد تمایل دارند که به صورت دائم به کشور دیگری مهاجرت بکنند. اما همانطور که توضیح دادیم؛ قانون مستقیماً این اجازه‌ را به متقاضیان نخواهد داد. به همین خاطر اغلب افراد متقاضی از روش‌های دیگری برای مهاجرت به صورت دائم استفاده می‌کنند‌. در واقع اگر شرایط شما برای خروج از کشور فراهم شود؛ تا حدودی می‌توانید نسبت به مهاجرت دائم هم امیدوار باشید. تجربه کارشناسان موسسه مهاجرتی آوا در سالیان گذشته نشان می‌دهد که امکان این کار وجود دارد. اما شاید برای شما سوال شود چگونه می‌توان مهاجرت دائم تحصیلی یا کاری انجام داد؟ در ادامه به شرح کامل این موارد در اینجا پرداخته‌ایم.

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های مهاجرت بدون پایان خدمت مهاجرت تحصیلی با دریافت معافیت تحصیلی است. در واقع در این روش از مهاجرت شما می‌توانید با ارائه ضمانت به سازمان نظام وظیفه اجازه ادامه تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت برای مدت مشخصی را دریافت کنید. اما همانطور که متوجه هستید؛ اجازه مهاجرت تحصیلی به صورت دائم امکان‌پذیر نیست. بلکه باید از این طریق پس از مدتی برای انجام خدمت سربازی به کشور بازگردید. همچنین توجه کنید که در صورت مهاجرت تحصیلی نباید هیچگونه غیبتی در سربازی داشته باشید. بنابراین موظف هستید به محض پایان ۱۸ سالگی درخواست خود جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور را به سازمان نظام وظیفه ارائه کنید.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری بدون کارت پایان خدمت به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. اما شما می‌توانید پس از پایان تحصیلات در خارج از کشور و همچنین دریافت جاب آفر در کشوری که به آن مهاجرت کرده‌اید؛ ویزای مهاجرتی خود را تبدیل به کیس کاری بکنید. با این حال برای انجام این کار نیاز است که حتماً با یک کارشناس یا وکیل مهاجرتی حرفه‌ای مشورت کنید. زیرا تبدیل ویزا در کشور مقصد و همچنین عدم انجام خدمت سربازی چندان آسان نیست. در صورتی که در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید یا متقاضیان مهاجرت کاری بدون کارت پایان خدمت هستید؛ می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آوا جهت کسب اطلاعات بیشتر در تماس باشید.

مهاجرت دائم

کیس مهاجرت دائم بدون کارت پایان خدمت به صورت قانونی تقریباً غیر ممکن است. در واقع شما برای هر نوع مهاجرت به خارج از کشور باید تضمین بدهید که جهت انجام خدمت سربازی بازگشت خواهید داشت. اما از آنجایی که شرایط خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت فراهم است؛ می‌توانید در کشور مقصد اجازه اقامت دائم دریافت کنید. در واقع قوانین مهاجرتی داخلی در سایر کشورها برقرار نیست و از این نظر برای شما مشکلی وجود نخواهد داشت. همچنین از دیگر مواردی که برای مهاجرت دائم بدون پایان خدمت باید در نظر بگیرید؛ عدم امکان بازگشت شما به کشور حتی به صورت کوتاه مدت خواهد بود. در واقع در چنین کیس مهاجرتی شما سرباز غایب محسوب خواهید شد و به محض ورود مجدد به کشور باید در خدمت سربازی حاضر شوید.

نحوه مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

هم اکنون پس از آشنایی با کیس‌های مختلف مهاجرت بدون کارت پایان خدمت زمان بررسی روش‌های مختلف مهاجرتی مشمولین سربازی رسیده است. با توجه به مفاد قانونی خروج از کشور سربازان تحت شرایط خاصی امکان خروج سربازان برای مدت زمان مشخص فراهم خواهد شد. اما اگر پس از این مدت مشمولین سربازی تعهد خود برای بازگشت به کشور را زیر پا بگذارند؛ مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد. در چنین شرایطی شما دیگر اجازه ورود به کشور را هم نخواهید داشت و به همین خاطر به محض ورود به کشور سرباز غایب محسوب خواهید شد. بنابراین اگر تمایل دارید که پس از خروج از کشور مجدداً جهت بازدید یا سفرهای کوتاه به ایران بازگردید؛ هرگز نمی‌توانید بدون دریافت کارت پایان خدمت به صورت دائمی مهاجرت کنید. در ادامه رایج‌ترین روش‌های مهاجرت بدون کارت پایان خدمت و همچنین موارد قانونی شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت را به صورت کامل شرح داده‌ایم.

مهاجرت با دریافت معافیت سربازی

بهترین روش مهاجرت بدون کارت پایان خدمت استفاده از معافیت سربازی است. در واقع افرادی که شامل معافیت سربازی می‌شوند؛ می‌توانند به سادگی به صورت دائمی تحصیلی و کاری مهاجرت کنند. اما معافیت فقط به افراد خاصی تعلق می‌گیرد و اگر این گزینه شامل حال شما نباشد؛ می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین توجه کنید که حتی اگر موفق به دریافت معافیت سربازی بشوید؛ برای خروج از کشور نیاز به ویزای کاری یا تحصیلی خواهید داشت. بنابراین بهتر است از همان ابتدای مسیر مهاجرتی خود با یک وکیل خبره در ارتباط باشید.

مهاجرت با دریافت معافیت تحصیلی

از دیگر راه‌های مهاجرت بدون کارت پایان خدمت دریافت معافیت تحصیلی موقت از سازمان نظام وظیفه است. در واقع تحت چنین شرایطی شما واگذاشتن یک ضمانت یا وثیقه مالی می‌توانید به منظور تحصیل از کشور خارج شوید. همچنین در کیس‌های مهاجرتی معافیت تحصیلی باید حتماً مدت زمان سفر و همچنین مدارک تحصیلی هم مهیا کنید. در صورتی که چنین مدارکی نداشته باشید؛ امکان دریافت معافیت تحصیلی را نخواهید داشت. منظور از مدارک تحصیلی پذیرش‌نامه از دانشگاه یا فرم ثبت نام در یک مدرسه یا دانشگاه خارجی است. بنابراین توجه کنید که اگر قصد خروج از کشور با معافیت تحصیلی را دارید؛ شرایطتان کاملاً خاص خواهد بود. اما به محض خروج از کشور می‌توانید در کشور مقصد کیس مهاجرتی خود را پس از فارغ التحصیلی به ویزای کاری تبدیل کنید. به طور کلی مهاجرت کاری می‌تواند برای شما کمی سخت باشد اما با پیدا کردن اولین جاب آفر و استخدام در شرکت دیگر مشکلی از این لحاظ نخواهید داشت. البته فردی که می‌خواهد معافیت تحصیلی دریافت کند؛ باید حتماً شرایط خاصی هم داشته باشد که در ادامه به صورت موردی به آن اشاره کرده‌ایم:

  • فرد غیبت سربازی نداشته باشد.
  • برگه معافیت تحصیلی را دریافت کرده و وضعیت تحصیلی او کاملا مشخص باشد.
  • مشمول سنوات اولیه تحصیلی باشد و در غیر این صورت، دارای مجوز سنوات ارفاقی باشد.
  • افرادی که تحصیل آنها به صورت کامل به اتمام رسیده است و یک مهلت معرفی یکساله دارند (فارغ‌التحصیلان، انصرافی، اخراجی و ترک تحصیل منجر به اخراج) باشند.
  • توانایی واگذاری وثیقه برای ضمانت خروج از کشور را داشته باشد
  • دانش آموزان باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه کنند و دانشجویان باید درخواست مجوز خروج موقت از کشور بدهند.

مهاجرت با گذاشتن وثیقه

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی بدون کارت پایان خدمت گذاشتن وثیقه برای انجام سفر سیاحتی یا زیارتی است. در واقع شما می‌توانید پس از ورود به کشور مقصد اعلام پناهندگی کرده یا اینکه حتی اقامت دائم دریافت کنید. البته حتی تحت چنین شرایطی شما موظف هستید که یک وثیقه مالی یا سند و ضمانت نامه بانکی بگذارید. مبلغ وثیقه با توجه به نوع سفر شما متفاوت خواهد بود و به همین خاطر باید از پیش نسبت به شرایط سفر خود تصمیم‌گیری نهایی را انجام بدهید. همچنین توجه کنید که تحت این شرایط هم شما برای بازگشت به کشور دچار مشکل خواهید بود و محض ورود باید جهت خدمت سربازی اعزام شوید. البته اگر به هر دلیلی پس از خروج از کشور نتوانید اقامت یا پناهندگی دریافت کنید تا موعد سفر اجازه بازگشت به کشور را خواهید داشت. همچنین در ادامه مبلغ مورد نیاز برای گذاشتن وثیقه سفرهای مختلف را بیان کرده‌ایم:

  • وثیقه سفر زیارتی مبلغ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • وثیقه سفر سیاحتی مبلغ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • وثیقه سفر علمی مبلغ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال؛
  • وثیقه سفر تحصیلی مبلغ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

انواع وثیقه برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

مشمولین خدمت سربازی و افرادی که کارت پایان خدمت ندارند؛ برای خروج از کشور باید وثیقه بگذارند.در واقع این افراد بدون گذاشتن وثیقه حق خروج از کشور را نخواهند داشت. در ادامه انواع وثیقه‌های قابل قبول از طرف سازمان نظام وظیفه و همچنین شرایط گذاشتن وثیقه‌های مختلف را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

وثیقه مالی: متقاضیان مهاجرت بدون کارت پایان خدمت می‌توانند از وثیقه مالی یا همان پول نقد به عنوان ضمانت استفاده کنند. در واقع این افراد با توجه به مبلغ مورد نیاز برای وثیقه هر کدام از انواع مهاجرت می‌توانند وثیقه بگذارند. پس از گذاشتن وثیقه این افراد امکان دریافت ویزا یا پاسپورت را خواهند داشت. همچنین از دیگر موارد مهمی که در رابطه با گذاشتن وثیقه نقدی وجود دارد؛ می‌توان به امکان تبدیل پول نقد به ضمانتنامه بانکی اشاره کرد.

وثیقه سند: اگر قصد دارید که با گذاشتن یک سند مجوز خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت را دریافت کنید؛ باید حتماً این سند از طرف سازمان نظام وظیفه ارزش گذاری شود. در صورتی که ارزش سند مورد نظر شما برای وثیقه گذاشتن به اندازه مبلغ وثیقه باشد؛ امکان این کار وجود خواهد داشت. همچنین تفاوتی بین سند خانه شهر یا روستا وجود ندارد. اما سند زمین را به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان وثیقه استفاده کرد. بنابراین با توجه به این نکات ساده می‌توانید بدون کارت پایان خدمت مهاجرت کنید.

وثیقه ضمانت نامه بانکی: از آنجایی که امروزه پول نقد چندان رایج نیست؛ شما می‌توانید صورتحساب خود در بانک را به عنوان وثیقه قرار بدهید. البته برای این کار ابتدا باید مبلغ وثیقه را به حساب یک بانک واریز کرده و پس از گرفتن نامه از بانک اقدام به ارائه آن به سازمان نظام وظیفه کنید. همچنین توجه داشته باشید که اغلب افراد معمولاً برای خروج از کشور از همین روش استفاده می‌کنند.

مدارک لازم برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

برای اینکه معافیت تحصیلی دریافت کنید یا اینکه وثیقه بگذارید؛ نیاز به یک سری از مدارک خواهید داشت. در واقع بدون استفاده از این مدارک امکان خروج از کشور وجود ندارد. در ادامه به صورت کامل تمام مدارکی که برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت به آن نیاز دارید را عنوان کرده‌ایم:

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

  • تمام مدارک تحصیلی شامل ریزنمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی برای دریافت پذیرش از دانشگاه خارجی
  • نامه پذیرش دانشگاه خارجی و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید و ارائه معرفی نامه به سازمان نظام وظیفه
  • عضویت در سامانه نشا وزارت علوم
  • ثبت پذیرش نامه دانشگاه خارجی در سامانه نشا
  • ارسال نامه پذیرش دانشگاه خارجی به سازمان امور دانشجویان
  • گذاشتن وثیقه برای معافیت تحصیلی

مدارک لازم برای مهاجرت غیر تحصیلی

  • اسناد سفر موقت به کشور مقصد
  • نامه برای دریافت ویزا از سفارت کشور مورد نظر
  • وثیقه مالی یا سند

سخن پایانی

همانطور که دریافتید شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند؛ کاملاً فراهم است. با این حال سایر افراد هم با راهکارهای جایگزین می‌توانند بدون دریافت کارت پایان خدمت مهاجرت انجام بدهند. به طور کلی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت بدون دریافت کارت پایان خدمت همان معافیت تحصیلی است؛ اما باید توجه کنید که اگر قصد خروج از کشور بدون شرکت در دوره سربازی را دارید؛ گذاشتن وثیقه الزامی است. همچنین وثیقه‌ای که می‌گذارید باید حتماً از لحاظ ارزش با مقدار مورد نظر سازمان نظام وظیفه برابر باشد. همچنین توجه کنید که اغلب اوقات پس از دریافت اجازه خروج از کشور می‌توانید وثیقه خود را بازپس بگیرید. اما اگر مشکلی پیش بیاید؛ احتمال عدم برگشت وثیقه وجود خواهد داشت. بنابراین سعی کنید پیش از اقدام به گذاشتن وثیقه با کارشناسان موسسه مهاجرتی آوا تماس بگیرید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

2 پاسخ به “شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت”

  1. درود بر شما
    ویزای کار آلمان دارم مجوز خروج از کشور سیاحتی گرفتم
    اگر گیت کنترل پاسپورت فرودگاه از من سوال پرسید به چه دلیل می‌خوام برم چی باید بهشون بگم که شک نکنن؟

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *