• فرمانیه، کوهستان هفتم، نبش کوچه بهبهانی، ساختمان کرال واحد ۶۰۲
بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت
5/5 - (1 امتیاز)

بنا به دلایل متعدد برخی از کشورهای اروپایی به یکی از مکان‌های محبوب برای مهاجرت افراد سایر کشورها و به ویژه ایرانیان تبدیل شده‌اند که از جمله این دلایل می‌توان به بالا بودن استانداردهای بالای زندگی، میزان دستمزدهای بالاتر، آینده شغلی بهتر و حمایت‌های دولت اشاره کرد که همین عوامل باعث شده است تا سالانه بیش از 2.7 میلیون خارجی به اتحادیه اروپا  مهاجرت کنند. طبق آمار در سال 2020، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تابعیت 729000 نفر از افرادی که اقامت معمول در قلمرو اتحادیه اروپا داشتند را صادر کردند که این تعداد در مقایسه با سال 2019 حدود 3 درصد افزایش داشته و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

اگر شما نیز به فکر مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی هستید بهتر است قبل از هر گونه اقدامی در این راستا تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و کشور متناسب با شرایط خود را برای مهاجرت انتخاب کنید، بدین منظور می‌توانید از کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آوا کمک بگیرید تا بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را برای شما عزیزان بسته به شرایط و میزان سرمایه‌تان انتخاب و به شما در این مسیر پرچالش کمک برسانند.

در این مقاله قصد داریم به ذکر چند مورد از بهترین کشورهای اروپایی و دلایل انتخاب آنها به بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

مهاجرت به کشورهای اروپایی بنا به دلایل متعددی چون ثبات، امنیت و راحتی که شامل شرایط سیاسی و اقتصادی و نرخ پایین جرم و جنایت در اروپا می‌شود، همچنین  استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشتی که با استفاده از دسترسی به خدمات بهداشتی اروپایی و فناوری‌های پیشرفته حاصل می‌شود و دسترسی به آموزش با کیفیت بالا به دلیل برخورداری کشورهای اروپایی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و موسسات مدرن که آموزش و شهریه‌ای در سطح جهانی ارائه می‌دهند، مورد توجه بسیاری از افرادی است که از روش‌های مختلف سعی در مهاجرت به کشورهای اروپایی دارند.

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که این انتخاب شما است که تعیین می‌کند که خانواده شما بخش زیادی از زندگی خود را در کجا و در چه شرایطی سپری کند. بنابراین، با انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت که بتواند نیازهای همه اعضای خانواده شما را تامین کند می‌توانید آینده‌ای درخشان را برای خود و خانواده خود فراهم کنید.

یکی از چالش‌های مهم در خصوص انتخاب کشور دلخواه برای مهاجرت امنیت شغلی و امکان اشتغال در شغل درخواستی درر کشور مقصد است، از نظر اشتغال مهاجران در کشورهای اروپایی طبق آمار از 193.5 میلیون نفر در سنین 20 تا 64 سال حدود 9.93 میلیون شهروند غیر اتحادیه اروپا  در سال 2022 در بازار کار اتحادیه اروپا شاغل شده‌اند که معادل 5.1٪ از کل است. نرخ اشتغال در اتحادیه اروپا در جمعیت در سن کار برای شهروندان اتحادیه اروپا (77.1٪) بیشتر از شهروندان غیر اتحادیه اروپا (61.9٪) در سال 2022 است که آمار نسبتاً خوبی بوده و این تضمین را می‌دهد که در صورت مهاجرت قانونی به کشورهای اروپایی امکان پیدا کردن شغل با درآمد مناسب برای افراد مهاجر وجود خواهد داشت.

کشورهای پرطرفدار اروپایی برای مهاجرت

از جمله کشورهای برتر اروپایی که از استانداردهای بالای زندگی، کیفیت بالای آموزش، ثبات اجتماعی، اقتصادی برای ساکنان خود برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای متقاضیان مهاجرت به اروپا به حساب آیند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوکزامبورگ

این کشور کوچک که برای مدتی دومین جایگاه ثروتمند جهان را در اختیار داشت، دارای یکی از بزرگترین منابع تولید ناخالص داخلی است. در این کشور استانداردهای زندگی و  دستمزد کارکنان بالاست و از پتانسیل خوبی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است. علاوه بر این، لوکزامبورگ توسط کشورهای آلمان، بلژیک و فرانسه احاطه شده است، که شما عزیزان در عرض چند ساعت می‌توانید به هر یک از این کشورها دسترسی داشته باشید.

اسپانیا

اسپانیا نیز یکی از بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت است که از استاندارد بالای زندگی، زیرساخت عالی مراقبت‌های بهداشتی، امنیت و هزینه‌های معقول برخوردار بوده و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، سطح جرم و جنایت نسبتاً پایین‌تری دارد و هزینه زندگی در این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه است. هزینه خرید خانه و یا هزینه‌های مربوط به گرمایش و غذا در این کشور 30 الی 40 درصد پایین‌تر از انگلستان است.

کشور پرتغال

یکی دیگر از بهترین کشورهای اروپا برای مهاجران کشور پرتغال است که از محیط دلپذیر، اقتصاد قوی، گزینه‌های آموزشی درجه یک، و کیفیت زندگی استثنایی برخوردار است. پرتغال یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است که میزان جرم و جنایت در آن روز به روز در حال کاهش است. از طرفی پرتغال از سیستم بهداشتی خوب و رایگان و نیز اقتصاد بسیار قوی برخوردار است که این کشور را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تبدیل می‌کند.

آلمان

آلمان به دلیل شهرت خود به “کشور هنرمندان و متفکران” و برخورداری از استانداردهای خوب زندگی، بالاترین درصد ساکنان خارجی را در اروپا دارد. مهاجرت به آلمان نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا آسان‌تر است زیرا یکی از کشورهای پرتقاضا است که مسیرهای ورودی متعدد را دارد و از طرفی عادت کردن به سبک زندگی در کشور آلمان آسان است.

فنلاند

فنلاند به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از مهاجران به این کشور جذب می‌شوند. این کشور گزینه ایده‌آل برای کسانی است که به همراه خانواده خود به این کشور اروپایی مهاجرت می‌کنند زیرا از امنیت اجتماعی و مالی برخوردار بوده و یکی از برترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد.

سوئیس

سوئیس با زیبایی طبیعی، استاندارد بالای زندگی و کیفیت آموزشی بالا، یکی دیگر از کشورهای اروپایی فوق العاده برای مهاجرت است. برای بسیاری از مهاجران، سوئیس امنیت، آسایش، آینده شغلی خوب و اقتصاد قوی دارد و از طرفی هماهنگی فوق العاده کار و زندگی را ارائه می‌دهد که افراد را قادر می‌سازد تا زندگی شخصی و شغلی خود را بدون استرس کنترل کنند.

ایرلند

از جمله مزایای مهاجرت به ایرلند می‌توان به سبک زندگی محترمانه، دسترسی خوب به دارو و برخورداری از سیستم بهداشتی ایده‌آل، کیفیت آموزشی بالا، رفاه و امکانات کاری خوب اشاره کرد. علاوه بر این، ایرلند به عنوان مرکز نوآوری در نظر گرفته می‌شود، به همین دلیل است که بسیاری از مدیران سرمایه‌گذاری در صنعت مالی، فناوری‌های دیجیتال، مخابرات و سلامت می‌خواهند تجارت خود را در آنجا ایجاد کنند.

دلایل مهاجرت به کشورهای اروپایی

در قسمت قبل به معرفی برخی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان پرداختیم که هر کدام از مزایای مهمی چون دارا بودن اقتصاد قوی، امنیت شغلی و جانی، امکانات رفاهی و بهداشتی و شرایط زندگی خوب برخوردار بودند. در کنار ویژگی‌های مثبت ذکر شده این کشورها دارای برخی مزایای ساده‌تر نیز هستند که ایرانیان را به سوی مهاجرت به سمت کشورهای اروپایی سوق می‌دهد، از جمله این مزیت‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دستمزدها در اکثر کشورهای اروپایی بالاست.
  • توسعه یافته ترین کشورهای جهان در قاره اروپا واقع شده‌اند.
  • امنیت در کشورهای اروپایی به دلیل پایین بودن نرخ جرم و جنایت بالا است.
  • شرایط زندگی بهتر و تعادل در کار در کشورهای اروپایی وجود دارد.
  • جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خوبی دارند.
  • بدون ویزا می‌توان به سایر کشورهای اروپایی سفر کرد.
  • کیفیت آموزش در کشورهای اروپایی بسیار بالاست.
  • در صورت مهاجرت به برخی از کشورهای اروپایی از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار خواهید بود.

معرفی برخی از برترین شهرهای اروپایی برای زندگی و کار

لیسبون پرتغال، بهترین شهر برای خرید ملک

لیسبون  در کشور پرتغال را می‌توان جزء ده شهر برتر اروپایی جذاب برای خریداران املاک و مستغلات به حساب آورد. املاک تجاری در پرتغال در بین خارجی‌ها تقاضای زیادی دارد و بیشتر سرمایه گذاری‌ها در شهر لیسبون اتفاق می‌افتد. با توجه به اینکه در این کشور می توانید برای خرید املاک 500 هزار یورویی اجازه اقامت دریافت کنید، این خود گزینه مناسبی برای خرید ملک در اروپا است.

فرانکفورت، بیشترین مهاجر

به طور کلی، آلمان به دلیل طیف وسیعی از مشاغل و دستمزدهای عالی، با نرخ نسبتاً پایین جرم و جنایت، محیط تمیز، حمل‌ونقل عمومی عالی و بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی، بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت است. شهر آلمانی که بیشترین مهاجر را دارد فرانکفورت است. فرانکفورت با 100,600 خارجی اتحادیه اروپا و 120,000 خارجی غیر اتحادیه اروپا، سهمی معادل 29 درصد خارجی‌ها در جمعیت خود (1215289 نفر) در سال 2019 را داشته است. این شهر متقاضیان زیادی از گروه‌های برنامه‌نویسان، معماران، مشاوران فناوری اطلاعات، معلمان و پرستاران را  می‌پذیرد.

شهر والنسیا، اسپانیا

شهر والنسیا بنا به دلایلی چون بالا بودن درصد رضایت مهاجران از هزینه‌های زندگی در این شهر و دسترسی آسان به مراقبت‌های بهداشتی از سوی 91 درصد مهاجران به عنوان یکی از بهترین شهرهای اروپایی برای مهاجرت شناخته می‌شود. چهار نفر از هر 5 نفر مهاجر در والنسیا خرید راحت مسکن در این شهر را تائید کرده و اخذ اقامت کشور اسپانیا را نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحتتر ارزیابی کرده‌اند.

شهر لوگزامبورگ

لوگزامبورگ پایتخت کشور لوگزامبورگ است که به دلیل بهتر بودن فرصت‌های شغلی و زندگی در این کشور در گروه بهترین شهرهای کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان قرار داد.  از مهمترین مزایای این شهر می‌توان به وجود موقعیت های شغلی مناسب، امنیت شغلی بالا و اقتصاد پایدار در این کشور اشاره کرد. طبق تحقیقات صورت گرفته حدود 80 درصد از مهاجرین از وجود امنیت شغلی و 97 درصد آنها از مثبت بودن اوضاع اقتصادی این کشور ابراز رضایتمندی کرده‌اند.

این شهر از نظر شرایط برای پر کردن اوقات فراغت و وضعیت آب و هوا در رتبه‌ی خوبی قرار ندارد ولی بالا بودن شاخص‌های سلامت و محیط زیست، ایمنی و سیاست موجب شده که همچنان یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت به قاره اروپا قلمداد شود.

مراحل مهاجرت به کشورهای اروپایی

 برای مهاجرت به هر یک از کشورهای اروپایی آشنایی با روش‌ها و مراحل مهاجرت یکی از اولین اقداماتی است که هر متقاضی بایستی از آنها آگاهی داشته باشد، چرا که روش‌های گوناگونی از جمله مهاجرت از راه تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و … وجود دارند که هر شخصی بسته به شرایط و امکاناتی که دارد بایستی بهترین و راحتترین آنها را انتخاب کند. انتخاب یک وکیل مهاجرتی که با قوانین مهاجرتی کشورهای خارجی آشنایی داشته و به متقاضی در انتخاب کوتاه‌ترین مسیر مهاجرت، اخذ ویزا، اقامت و تابعیت کمک کند یکی از اولین مراحل آمادگی برای مهاجرت است.

یکی دیگر از نکات مهم برای مهاجرت ارائه مدرک زبان است. بسته به نوع مهاجرت و کشور مورد نظر نوع آزمون زبان و نمره قبولی ممکن است متفاوت باشد. از انواع آزمون‌های زبان مورد قبول کشورهای اروپایی می‌توان به آزمون آیلتس و تافل اشاره کرد.

آزمون آیلتس: به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان شناخته می‌شود که در دو نوع جنرال و آکادمیک ارائه می‌شود و فرد بسته به نوع مهاجرت خود باید در یکی از آنها شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را که برای هر کشور و هر دانشگاهی ( اگر از مسیر اخذ ویزای تحصیلی اقدام شود) متفاوت است کسب کند. کسانی که از طریق ویزای کاری اقدام می‌کنند می‌توانند مدرک جنرال را ارائه دهند ولی کسانی که از طریق اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند بایستی حتما مدرک آیلتس آکادمیک با نمره قبولی ارائه دهند.

تافل: این آزمون نیز از جمله آزمون‌های معتبر و مورد قبول اکثر دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های کشورهای اروپایی است که همانند آزمون آیلتس 4 مهارت شنیداری؛ گفتاری، نوشتاری و خواندن فرد را به چالش می‌کشد ولی برخلاف آیلتس که نمره آنها از 9 محاسبه می‌شود تافل از 120 محاسبه می‌شود.

دولینگو و Pte نیز از دیگر آزمون‌های زبان هستند که از سوی برخی از کشورهای اروپایی مورد تائید بوده و به دلیل مجازی بودن این آزمون‌ها بیشتر مورد استقبال متقاضیان قرار دارند.

پس از کسب نمره قبولی در آزمون زبان بایستی نسبت به اخذ ویزای مهاجرتی اقدام نمایید که این مرحله نیز بسیار حساس بوده و در صورت ارائه مدارک نادرست و یا پر کردن ناصحیح فرم درخواست ویزا ممکن است درخواست شما برای اخذ ویزا ریجکت شده و تمامی هزینه‌ها و انرژی شما به هدر رود، پس حتما در این مسیر از یک وکیل مهاجرتی خوب کمک بگیرید تا امور مهاجرتی شما با سرعت و به درستی طی شود.

شما عزیزان می‌توانید از تجربیات مهاجران موفقی که با استفاده از مشاوره‌ و راهنمایی‌های وکلای مهاجرتی موسسه آوا موفق به مهاجرت به کشورهای اروپایی شده‌اند استفاده کرده و بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را انتخاب کرده و زندگی ایده‌آلی را بعد از مهاجرت برای خود رقم بزنید.

مزایای زندگی و کار در کشورهای اروپایی

یکی از دلایل انتخاب کشورهای اروپایی برای مهاجرت وجود فرصت‌های شغلی و زندگی مناسب در این کشورهاست. یکی از مهمترین اقداماتی که در انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت باید انجام دهید اینست که در رابطه با فرصت‌های شغلی موجود در کشور مورد نظر و میزان دستمزدهای آنها بررسی‌های لازم را انجام دهید، چرا که برخی کشورها به حیطه‌های شغلی خاصی نیاز دارند تا بتوانند مشکلات و کمبودهای جامعه خود را برطرف نمایند به عنوان مثال فنلاند به سیستم آموزشی باکیفیت و پیشرفت در تکنولوژی معروف است و از فرصت‌های شغلی محبوب در این کشور می‌توان به مهندسی،مراقبت‌های بهداشتی و یا فناوری اطلاعات و نرم افزار اشاره کرد.

در کشور آلمان  که از اقتصاد قوی برخوردار است فرصت‌های شغلی در حیطه مهندسی، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، تولید و خودرو است و میزان دستمزد ماهانه در این کشور در سال 2023  9.82 یورو در ساعت یعنی معادل حداقل دستمزد 1621 یورو در ماه است که برای یک شغل تمام وقت در نظر گرفته می‌شود. میزان مالیات در کشورهای اروپایی و به ویژه در آلمان بر اساس نوع شغل و میزان در آمد افراد از 1 درصد تا 45 درصد متغیر است.

یکی دیگر از دغدغه‌های اکثر مهاجران پس از مهاجرت هزینه‌های زندگی در شهرهای اروپایی است که طبق تجربه افراد ساکن در برخی شهرهای اروپایی، این افراد با درآمدی که کسب می‌کنند می‌توانند از یک زندگی در سطح استاندار برخوردار شوند.

تنها کافیست از مسیر قانونی برای مهاجرت اقدام نموده و قبل از مهاجرت نسبت به شناسایی مشاغل مورد نیاز در کشورهای اروپایی اقدام کرده و بر اساس نیاز کشورهای اروپایی در حیطه‌های شغلی خاص نسبت به مهاجرت اقدام نمایید. برای این منظور می‌توانید با اخذ ویزای جاب سیکر یا جوینده کار مجوز اقامتی 6 تا 9 ماهه دریافت کنید تا در کشور مورد نظر به دنبال شغل گشته و یک قرداد کاری بلند مدت یک تا دو ساله با کارفرما تنظیم کنید و به منظور دریافت جاب آفر و مجوز کار در کشور خارجی ویزای جاب سیکر خود را به ویزای کار بلند مدت تبدیل کنید.

 پس ابتدا شغل خود را در کشور مورد نظر پیدا کنید به عنوان مثال اکثر کشورهای اروپایی نیاز به نیروی کار متخصص در زمینه مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی دارند، ، نسبت به اخذ ویزای کار در کشور دلخواه خود درخواست دهید سپس به کشور مورد نظر رفته و نسبت به اخذ اقامت اقدام کنید.

چالش‌ها و راهکارهای مهاجرت به کشورهای اروپایی

تصمیم به مهاجرت به خودی خود یک اقدام بزرگ و چالش برانگیز است، و ممکن است در کنار اینکه یک فرصت بزرگ در جهت پیشرفت فرد به حساب می‌آید با چالش‌ها و مشکلاتی نیز همراه باشد که در صورت اقدام آگاهانه قبل از انجام امور مربوط به مهاجرت این مشکلات به راحتی مرتفع می‌شوند.

یکی از چالش‌هایی که اکثر افراد به هنگام ورود به کشورهای اروپایی با آن مواجه می‌شوند شوک ناگهانی فرهنگی است که این امر با ارتباط با دوستان جدید در کشور مقصد قابل حل است. بسیاری از افراد ممکن است حتی در فرایند دوست یابی نیز دچار مشکل باشند که با شرکت در کلاس‌های زبان می‌توانند برقراری ارتباط با دیگران را تا حدود زیادی آسانتر کنند.

از دیگر چالش‌های مهاجرت به کشورهای اروپایی وجود قوانین سختگیرانه در پذیرش مهاجران و یا در حقوق مالکیت است معمولاً اکثر کشورهای اروپایی هر ساله قوانین خود را در مورد پذیرش مهاجر بازبینی کرده و تغییرات تازه‌ای را اعمال می‌کنند و ممکن است مقررات و مدارک جدیدی برای اخذ ویزا و یا اقامت وضع کنند که این تغییرات ممکن است چندان به نفع فرد متقاضی نباشد و یا برخی کشورها قوانینی در رابطه با مالکیت ملک و مسکن دارند و ممکن است فرد مهاجر حتی تا ده سال توانایی خرید ملک به نام خود در کشور مقصد نداشته باشد.

پس به شما عزیزان توصیه می‌کنیم با کمک گرفتن از مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره از یک موسسه مهاجرتی معتبری چون موسسه آوا  بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را بسته به شرایط و هدف خود انتخاب کنید تا با چالش‌های ذکر شده مواجه نشوید.

برای مثال اگر در صدد مهاجرت برای تحصیل در یک رشته خاص هستید، ابتدا کیفیت دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و شرایط پذیرش دانشجو در آنها را مورد بررسی قرار دهید. یا اگر برای شروع کسب و کاری قصد سفر به اروپا را دارید، باید زیرساخت‌ها و پیش نیازهای لازم برای نوع کسب و کار خود را به عنوان یک عامل مهم در انتخاب کشور مقصد در نظر بگیرید. یک وکیلی مهاجرت با دانش کافی که در این زمینه دارد به راحتی می‌تواند به شما در انتخاب درست یاری برساند.

از آنجائیکه کشورهای اروپایی جزء کشورهای توسعه‌یافته و ایده‌آل برای مهاجرت به حساب می‌آیند به همین جهت سالانه شمار زیادی از افراد از کشورهای مختلف و به ویژه ایران از مسیرهای مختلفی چون اخذ ویزای تحصیلی، ویزای کار، یا از مسیرهای سرمایه گذاری و … اقدام به مهاجرت به این کشورها می‌کنند. در این میان انتخاب بهترین کشور اروپا برای مهاجرت نیز یکی از نکات مهمی است که بهتر  است قبل از هرگونه اقدامی در راستای مهاجرت تحقیقات کامل صورت گرفته و دانش کافی در رابطه با شرایط لازم برای مهاجرت به هر کدام از کشورهای اروپایی کسب شود.

در این مقاله به طور کامل به شما عزیزان توضیح دادیم که بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام‌ها هستند و به چند مورد از بهترین کشورها و شهرهای اروپایی برای مهاجرت اشاره کرده و به ذکر مزایای مهاجرت به آنها پرداختیم، البته بهتر است بدانید که برای درست پیش رفتن مسیر مهاجرتتان کمک گرفتن از کمک‌های یک مشاور مهاجرتی الزامی است.

موسسه مهاجرتی آوا با چندین سال سابقه درخشان به عنوان یکی از معتبرترین و باتجربه‌ترین مشاوران مهاجرت شناخته می‌شود که ایده‌های خلاقانه در مورد هر یک از مشکلات خاص و اهداف بلندمدت مشتریان خود را می‌پذیرد  تا با ارئه راه حلی دقیق در جهت رفع آنها حرکت کرده و به متقاضیان در دستیابی به اهدافشان کمک کند. موسسه ما با مشتریان خود برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن در زمینه مهاجرت همکاری کرده و از یک استراتژی منحصر به فرد در این مسیر استفاده می‌کند.

سوالات متداول

کدام روش مهاجرتی مناسب‌ترین روش برای مهاجرت به کشورهای اروپایی است؟

از میان انواع روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، بهترین روش مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی است. در صورت داشتن سرمایه نیز، مهاجرت از مسیسر سرمایه‌گذاری شاید بهتر از سایر روش‌ها باشد.

آیا می توان بدون استفاده از خدمات وکیل مهاجرت اقدام به مهاجرت به اروپا کرد؟

با توجه به اینکه هر ساله کشورهای اروپایی قوانین جدید در خصوص مهاجرت به این کشورها وضع می‌کنند تنها یک وکیل مهاجرتی خوب از این قوانین آگاهی داشته و می‌تواند به شما در این راستا کمک کند در غیر اینصورت به سختی می‌توانید مسیر درست را بیابید.

آیا امکان اشتغال به کار بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های اروپایی وجود دارد؟

معمولا قوانین کشورهای مختلف متفاوت از هم بوده در برخی از کشورها امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار وجود ندارد، در برخی از کشورها نیز حداقل 6 ماه فرصت دارید تا کار پیدا کرده و از طریق کارفرما نسبت به تبدیل ویزای خود اقدام بفرمایید. توصیه ما این است که به درستی تحقیق کرده و یا از مشاوران ما در موسسه مهاجرتی آوا کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *